Liverpool

Reds akan menyasarkan untuk mengekalkan tekanan ke atas pendahulu Liga Perdana, Manchester City apabila mereka menyambut Tottenham Hotspur ke Anfield pada malam Sabtu. Skuad kendalian Jurgen Klopp hanya ketinggalan satu mata di belakang mereka dengan baki empat pusingan perlawanan untuk dimainkan, dan masih sedang memburu pelbagai trofi pada musim ini.

Tidak banyak isu pemilihan pemain untuk Liverpool, dengan hanya Firmino yang cedera. Mereka akan berusaha untuk menyelesaikan perlawanan yang kelihatan paling sukar di atas kertas untuk sepanjang musim mereka.

 

Tottenham

Selepas menang menentang Foxes minggu lepas, Tottenham kini sedang berada di kedudukan ke-5 dan mempunyai 61 Mata dalam akaun mereka. Mereka sedang berada di antara peringkat kelayakan Liga Europa dan Liga Juara-Juara, hanya 2 Mata di belakang Arsenal. Mereka akan mempertaruhkan segala-gala yang dimilikinya untuk bermain bagi memberikan diri mereka peluang terbaik untuk ke bola sepak Liga Juara-Juara.

Pengurus Tottenham Hotspur Antonio Conte kini terpaksa berdepan dengan pilihan pasukan yang berkurangan. Tanganga , Skipp dan Doherty terus tidak dapat diturunkan untuk Spurs.

 

Ramalan

Walaupun trio Tottenham iaitu Kane, Son dan Kulusevski telah memperlihatkan beberapa aksi akhir-akhir ini, saya tidak nampak Spurs dapat menghentikan kemaeaan Reds dalam masa yang terdekat. Spurs mungkin menyelinap masuk dengan satu gol tetapi Liverpool harus muncul sebagai pemenang.

Liverpool 2 – 1 Tottenham

Tottenham +1.25 (Asian Handicap)

Share.
Leave A Reply