Liverpool

Liverpool menjadi tuan rumah kepada Red Devils di Anfield untuk perlawanan penting Barat Laut ke-60 dalam Liga Perdana. Perlawanan ini pada asalnya telah dijadualkan untuk diadakan pada pertengahan Mac tetapi terpaksa ditangguhkan selama sebulan kerana komitmen Piala FA Liverpool. Kemenangan 3-2 mereka ke atas Manchester City di Wembley pada hujung minggu lalu bermakna mereka kini berada di final Piala FA buat kali pertama sejak menamatkan saingan sebagai naib juara di bawah kendalian Kenny Dalglish pada tahun 2012.

Liverpool sangat hebat sejak akhir-akhir ini dan kekal di landasan yang betul untuk memenangi kesemua. empat trofi yang tersedia untuk mereka. Perlawanan mungkin akan datang dengan padat dan pantas tetapi Jurgen Klopp akan kembali kuat di sini tanpa sebarang keraguan.

 

Manchester United

Kemenangan 3-2 Man Utd pada hari Sabtu menentang Norwich, ditambah pula dengan Spurs dan Arsenal kedua-duanya tewas pada hari yang sama, bermakna kedudukan mengerikan itu kini kelihatan agak boleh diselamatkan. Walaubagaimanapun, mereka kekal tiga mata di belakang Spurs di tempat keempat dan pada jumlah mata yang sama dengan Arsenal, yang mempunyai satu perlawanan dalam tangan.

Man United hampir-hampir sahaja mengatasi Norwich hasil hatrik Cristiano Ronaldo yang menutup prestasi pertahanan yang menyedihkan yang telah melepaskan 10 gol dalam 5 perlawanan terakhir EPL. Shaw, Varane, Fred, McTominay dan Cavani terus tidak diturunkan dalam pasukan utama.

 

Ramalan:

Tiada halangan bagi kemajuan Liverpool pada ketika ini. Walaupun perlawanan penting sering menghasilkan persembahan yang istimewa, Man Utd dengan ramai pemain utama yang terkeluar dan di tengah-tengah peralihan pengurusan, dijangka tidak akan memberikan saingan banyak hebat. Kami melihat Liverpool selesa memenangi perlawanan ini dengan sekurang-kurangnya 2 gol.

Liverpool 3 – 1 Man Utd

Liverpool -1.25 (Asian Handicap)

Lebih 3 Gol

Share.
Leave A Reply