Chelsea

Mendapat kekalahan teruk 2-4 di tempat sendiri kepada Arsenal beberapa hari lalu, masih tidak ada keraguan bahawa Chelsea berada dalam tiga pasukan teratas di dalam negara. Walaubagaimanapun, kekalahan kepada Gunners baru-baru ini adalah satu lagi peringatan bahawa masih terdapat jurang yang perlu ditutup kepada dua pasukan teratas. Namun, musim ini sukar untuk ditafsirkan sebagai satu kegagalan.

Blues mempunyai perlawanan akhir Piala FA yang dinanti-nantikan, dan peluang membalas dendam pada hari Ahad dalam perlawanan penting London menentang pasukan West Ham yang menewaskan mereka 3-2 dalam perlawanan terdahulu pada awal Disember. Chilwell dan Kovacic masih cedera dan Rudiger diragui untuk diturunkan pada pertemuan ini.

 

West Ham 

West Ham United, sebaliknya, berada di tangga ke-7 liga, lima mata di belakang Tottenham Hotspur di tangga ke-4, yang mempunyai satu perlawanan dalam tangan. Hammers yang seri 1-1 menentang Burnley minggu lalu, telah mempamerkan aksi yang mengagumkan dalam Liga Europa musim ini dan akan dimaafkan kerana memandang endah tak endah pada perlawanan yang akan datang apabila mereka bertandang ke Stamford Bridge.

Zouba, Ogbonna dan Diop terkeluar untuk perlawanan ini dan separuh akhir Liga Europa menentang pasukan Jerman, Frankfurt minggu depan, yang boleh dikatakan sebagai perlawanan terbesar kelab itu sejak final Piala FA 2006, sepatutnya akan menyaksikan penggiliran pemain selanjutnya daripada Moyes.

 

Ramalan

West Ham sepatutnya lebih fokus kepada perlawanan separuh akhir Liga Europa minggu depan, cuba untuk mengelakan sebarang kecederaan kepada pemain utama mereka. Chelsea sebaliknya akan berusaha untuk mendapatkan semula kebanggaan dan tidak kehilangan satu lagi perlawanan penting London secara berturut-turut. Kami meramalkan Chelsea akan memenanginya dengan kelebihan 2 gol.

Chelsea 2 0 West Ham

Chelsea -1 (Asian Handicap)

Bawah 2.5 Gol

Share.
Leave A Reply