Chelsea

Chelsea masih berpeluang untuk memenangi piala, selepas mara ke final Piala FA dengan kemenangan ke atas Crystal Palace, namun, perhatian mereka akan tertumpu untuk kekal dalam jarak sentuhan Liverpool dan Manchester City. Blues menduduki tempat ketiga dalam kedudukan liga dengan 62 mata, dan hanya tewas sekali dalam 11 perlawanan di tempat sendiri.

Kekalahan yang tidak dijangka itu berlaku ketika menentang Brentford pada awal bulan ini ketika Blues tengah sibuk dalam beberapa pertandingan yang sedang berlangsung pada masa itu. Kovacic dan Hudson-Odoi kekal diragui bagi Tuchel untuk diturunkan pada perlawanan yang akan datang.

 

Arsenal

Arsenal sedang bergelut, dan telah kehilangan prestasi pada tempoh yang sangat genting sehingga mereka tidak lagi berada dalam empat pilihan teratas. Mereka telah tewas dalam setiap satu daripada tiga perlawanan terakhir mereka dan empat daripada lima perlawanan terakhir, akibatnya, mereka telah jatuh dari keempat kepada keenam dalam kedudukan liga. Hanya satu rekod bersih dalam lima perlawanan terakhir mereka, dan gagal menjaringkan gol dalam tiga daripada lima perlawanan terakhir mereka tidak memberikan banyak harapan kepada penyokong Gunners.

Perlawanan yang sukar menanti mereka dan daripada prestasi dalam tiga perlawanan terakhir, slot empat teratas kelihatan sukar pada masa ini. Tiery, Tomiyasu dan Partey terus diragui bagi Arteta untuk diturunkan manakala Lacazette terus tidak hadir dalam latihan.

 

Ramalan:

Chelsea nampaknya mempunyai kelebihan untuk memenangni perlawanan penting London ini, terutamanya dengan prestasi teruk Arsenal sejak akhir-akhir ini. Kami tidak mengharapkan bonanza gol di sini tetapi Chelsea sepatutnya menang dengan 2 gol di sini.

Chelsea 2 – 0 Arsenal

Chelsea -0.5 (Asian Handicap)

Bawah 2.5 Gol

Share.
Leave A Reply