Arsenal

Arsenal berada di tangga ke-4 EPL dengan 57 mata daripada 32 perlawanan, berkongsi tempat dengan Tottenham yang mendahului menerusi perbezaan gol. Gunners masih mempunyai peluang yang baik untuk pertandingan bola sepak Liga Juara-Juara jika mereka terus beraksi seperti yang mereka lakukan ketika menang 2-4 semasa menentang Chelsea di tempat lawan.

Alexandre Lacazette kembali tersedia untuk Gunners tetapi Eddie Nketiah harus mengekalkan tempatnya di hadapan selepas menjaringkan dua gol dalam kemenangan ke atas Chelsea. Tierney, Tomiyasu dan Partey terus diketepikan.

 

Manchester United

Manchester United telah tewas dua daripada tiga perlawanan terakhir mereka termasuk kekalahan 4-0 di tempat lawan kepada musuh sengit Liverpool. Dengan azimat Ronaldo keluar kerana alasan belas kasihan dan pertahanan yang sangat bocor, Red Devils jelas dikalahkan oleh Liverpool.

Paul Pogba telah diketepikan selama beberapa minggu kerana kecederaan betis yang dialami awal ketika menentang Liverpool, menambah senarai kecederaan termasuk Cavani, Shaw dan Fred. Varane mungkin kembali ke pasukan utama setelah berlatih pada awal minggu ini.

 

Ramalan

Ini adalah yang sukar kerana kedua-dua pertahanan adalah bocor dan membentuk sporadis. Kami fikir ia akan jauh daripada perlawanan yang menarik yang berakhir dengan keputusan seri. Kedua-dua pasukan masih akan melakukan yang terbaik untuk mara ke saingan Liga Juara-Juara tetapi mata itu harus dikongsi pada hari Sabtu.

Arsenal 1 – 1 Manchester United

Manchester United +0.25 (Asian Handicap)

Bawah 2.5 Gol

 

Share.
Leave A Reply