Arsenal akan berusaha untuk mengukuhkan kedudukan mereka dalam kelompok empat teratas dengan kemenangan ke atas Leicester City di Stadium Emirates pada hujung minggu ini.

The Gunners telah menikmati prestasi yang cemerlang dalam beberapa bulan kebelakangan ini dan menembusi tempat empat teratas dengan satu  kemenangan 3-2 ke atas Watford di Vicarage Road pada petang Ahad lalu. Kemenangan itu bermakna Arsenal kini telah memperolehi 25 mata daripada 10 perlawanan terakhir Liga Perdana mereka dan menuju ke perlawanan dengan Leicester dengan menduduki tempat keempat dalam jadual.

Manchester United yang berada di tempat kelima hanya ketinggalan satu mata tetapi telah bermain lebih tiga perlawanan, jadi Arsenal boleh mengukuhkan cengkaman mereka di tempat kelayakan terakhir Liga Juara-Juara dengan kemenangan ke atas Leicester pada hari Ahad.

The Foxes menuju ke ibu kota dengan menduduki tempat ke-12 dalam liga selepas dua kemenangan padu ke atas Leeds Utd dan Burnley. Bagaimanapun, kemenangan di Emirates akan melonjakkan mereka ke tangga kesembilan jadi Brendan Rodgers akan terdesak untuk pulang dengan keputusan yang positif.

Leicester City bangkit dengan kemenangan liga berturut-turut, tetapi tidak seperti Arsenal, pada musim ini yang masih perlu bersaing dalam perlawanan Eropah pada pertengahan minggu. Tiga hari sebelum perlawanan Liga Perdana hujung minggu ini, Leicester akan melayan Rennes dalam perlawanan pertama Pusingan 16 Liga Persidangan Eropah. Pada pusingan terakhir, Leicester telah menurunkan kebanyakan skuad pilihan pertama mereka untuk perlawanan di tempat sendiri, dan oleh itu mereka mungkin akan menurunkan pasukan yang berbeza sedikit ke Emirates pada hari Ahad.

Leicester City berdepan dengan Arsenal dalam perlumbaan untuk mendapatkan khidmat Noa Lang. Pemain antarabangsa Belanda adalah komoditi yang hangat, inilah yang perlu anda ketahui.

Menurut laporan daripada 101GreatGoals, pemain Belanda untuk Club Brugge itu akan meninggalkan pasukannya dalam musim panas ini dan pastinya akan pergi ke sebuah kelab besar. Bagaimanapun, pilihan dalam Eropah adalah haknya: daripada Liga Perdana kepada Bundesliga, pemain itu boleh pergi ke hampir mana-mana kelab.

RAMALAN:

Arsenal mungkin mempunyai skuad yang cergas sepenuhnya untuk dipilih kerana Emile Smith Rowe [sakit] dan Takehiro Tomiyasu [kecederaan betis] dijangka kembali ke dalam skuad, jadi mereka berada dalam keadaan yang sangat baik sekarang. The Gunners sedang berada dalam keadaan yang hebat dan sedang membangunkan salah satu serangan daripada pemain muda yang paling menarik di negara ini.

The Foxes mempunyai potensi untuk menimbulkan keputusan di luar jangkaan dan menyukarkan persembahan Arsenal, dan mereka biasanya akan meningkatkan prestasi permainan mereka apabila menentang kelab-kelab yang lebih besar, tetapi kami menjangkakan The Gunners akan memenangi perlawanan yang satu ini dengan keputusan 2-1 di Emirates.

 

Share.
Leave A Reply