Liga Perdana memasuki satu minggu lagi yang dipenuhi dengan pertandingan yang mendebarkan dan satu hujung minggu yang dipenuhi dengan hiburan untuk peminat setia bola sepak. Pasukan 5 teratas iaitu West Ham bersedia untuk menentang cabaran yang ditimbulkan oleh Wolves pada hari Sabtu di stadium London.

West Ham telah melakukan tugas yang hebat untuk mengekalkan diri mereka walaupun begitu banyak perkara yang menimpa mereka setakat ini. Bagi pasukan pelawat, mereka telah berada di dalam radar yang telah membantu mereka untuk terus bersaing menentang pasukan-pasukan teratas. Dengan pertaruhan tinggi yang terlibat untuk permainan ini, terdapat sedikit keraguan bahawa ini akan menjadi pertandingan yang membosankan antara dua pasukan berkualiti. West Ham United telah bermain menentang Wolverhampton dalam 1 perlawanan dalam musim ini. Pada masa ini, West Ham United menduduki tempat ke-5, manakala Wolverhampton memegang kedudukan ke-7.

Pemain pertahanan West Ham iaitu Vladimir Coufal adalah diragui untuk diturunkan dalam pertembungan Liga Perdana menentang Wolves pada hari Ahad. Pertahanan penuh serba boleh berusia 22 tahun itu telah memberi impak yang besar pada musim ini, tetapi telah diabaikan dalam perlawanan baru-baru ini.

Sebaliknya, selepas tewas mengejut kepada Norwich City dalam perlawanan Piala FA, Wolves telah menemui rentak mereka ketika mereka melakar kemenangan menentang Leicester City dan Spurs yang telah meningkatkan keyakinan mereka ke tahap yang baharu.

Mereka kini berada di tempat ke-7 di belakang Arsenal, mengintai tiket ke Liga Eropah 2022. Dengan baki 14 perlawanan lagi untuk pasukan ini, pasukan lawan akan berusaha untuk memanfaatkannya sebaik mungkin dengan meminimumkan kerugian dan menukar keputusan perlawanan tersebut kepada kemenangan. Pasukan ini setakat ini telah memenangi 12 perlawanan dan telah mengalami 8 kekalahan setakat ini. Wolves hanya tiga mata di belakang West Ham, tetapi mereka telah bermain kurang dua perlawanan. Selepas menunjukkan prestasi yang memberangsangkan pada separuh pertama musim ini, ia akan menjadi anti-kemuncak jika Hammers tumbang tanpa memaparkan sebarang pertarungan yang setimpal.

RAMALAN:

West Ham mempunyai satu pasukan yang hebat jika dibandingkan dengan lawan mereka, akibatnya pasukan tuan rumah adalah pasukan pilihan yang jelas. West Ham dengan peluang 47% yang baik manakala Wolves mempunyai peluang 23% yang boleh diabaikan untuk meraih kemenangan ke-13 mereka musim ini.


Share.
Leave A Reply