Liverpool akan berusaha untuk bergerak selangkah lebih dekat untuk menyingkirkan Manchester City dan menduduki tempat nombor satu dalam carta mata Liga Perdana apabila mereka melayan kunjungan West Ham dalam perlawanan EPL mereka seterusnya pada hari Sabtu.

Menjelang Pusingan 28 Liga Perdana Inggeris, Liverpool sedang menduduki tempat kedua, dengan enam mata kurang daripada Manchester City. Bagaimanapun, The Reds telah bermain kurang satu perlawanan, ini bermakna yang peluang mereka untuk memenangi kejuaraan ini adalah masih cukup baik. Untuk melakukan itu, mereka hanya perlu terus mengekalkan kemenangan.

Sebab di sebalik lonjakan Liverpool baru-baru ini ialah kerana kesemua pemain mereka sedang bermain dengan hebat. Daripada bergantung kepada beberapa pemain bintang tersohor, keserasian bermain secara berpasukan adalah yang menjadikan Liverpool begitu hebat. Namun begitu, terdapat beberapa pemain yang menyerlah, terutamanya Mohamed Salah, yang merupakan penjaring terbanyak ketika ini dalam Liga Perdana.

Di belakangnya adalah seorang lagi pemain Liverpool – Diogo Jota – yang mempunyai 12 gol EPL atas namanya setakat ini. Dan di belakangnya, di tempat #3 dalam senarai penjaring terbanyak ialah Sadio Mane dengan 11 gol.

 

West Ham mesti yakin selepas berjaya mengelakkan sebarang kekalahan dalam 4 perlawanan terakhir mereka. Walau bagaimanapun, penyelesaian dengan Liverpool akan menjadi tugas besar bagi mereka. Kepulangan pemain bintang Manuel Lanzini adalah sesuatu yang positif buat penyokongnya sebelum pertembungan besar menentang Liverpool.

West Ham kini sedang berada di tangga ke-6 dalam jadual mata dengan 43 mata daripada 27 perlawanan. Mereka akan menentang Liverpool selepas menang 1-0 ke atas Wolverhampton Wolves dalam perlawanan terakhir mereka.

 

Bolehkah West Ham Mengejutkan Liverpool (Sekali Lagi)?

Dalam musim 2021-22 Liga Perdana, Liverpool hanya mengalami dua kekalahan. Salah satu daripadanya berlaku pada bahagian pertama musim ini apabila mereka tewas kepada

West Ham di tempat lawan. Keputusannya adalah 3-2 untuk Hammers, yang sememangnya adalah satu pencapaian yang hebat. Walau bagaimanapun, terdapat kaveat.

Adakah kali ini akan berbeza? Nah, West Ham mungkin akan menggunakan taktik yang sama seperti sebelum ini. Mereka akan membiarkan Liverpool menyerang dan mencari peluang mereka untuk melakukan serangan balas secara mengejut. Ia telah beberapa kali berhasil untuk mereka dalam beberapa minggu yang lalu. Sebagai contoh, dalam permainan terbaru mereka, mereka telah berjaya mengalahkan Wolves walaupun mereka hanya menguasai bola sebanyak 39% daripada sepanjang masa perlawanan.

 

RAMALAN:

West Ham perlu bekerja keras dan mempamerkan persembahan yang terbaik untuk mencabar pasukan Liverpool yang gagah itu. The Reds sedang bergerak ke hadapan dalam senarai selepas memperoleh kemenangan berturut-turut. Mereka pasti akan berusaha untuk menguasai Hammers di halaman mereka sendiri.

Liverpool vs West Ham Prediction dan Betting Odds terkini juga memihak kepada kemenangan untuk Liverpool.

SUMBER : 1 / 2 / 3

Share.
Leave A Reply