Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

 

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Perpindahan EPL

Manchester City telah membuat tawaran untuk menandatangani pemain tengah Sepanyol berusia 26 tahun Dani Olmo dari RB Leipzig. Ini berlaku selepas pasukan Jerman itu menolak tawaran awal Barcelona untuk pemain itu dengan alasan bahawa ia “tidak masuk akal”. Olmo mahu pergi ke Barcelona tetapi Leipzig mungkin terpaksa mendengar tawaran lain untuk pemain itu jika pasukan Catalan itu tidak datang dengan tawaran yang munasabah ( Foot Mercato ).

Jika anda tertanya-tanya apakah tawaran Barcelona untuk Olmo, ia adalah £40 juta permulaan yang akan disebarkan ke atas empat pembayaran yang dibuat setiap musim (£10 juta dari 2024/25 hingga 2027/28) serta £20 juta dalam bentuk tambahan baginya termasuk £10 juta jika mereka memenangi Liga Juara-Juara UEFA dua kali menjelang 2029. Manchester City kini kukuh di hadapan tetapi keutamaan Olmo boleh menyebabkan perubahan ( Mundo Deportivo ).

Pemain pertahanan Everton dan England, Jarrad Branthwaite, 22, tidak mahu menandatangani perjanjian baharu dengan The Toffees selepas perpindahannya ke Manchester United gagal. Bagaimanapun, dipercayai dia akan mempertimbangkan perjanjian jika kelab itu bersedia menawarkan gaji yang sama seperti yang dilakukan United iaitu £160,000 seminggu ( Mail ).

Pemain pertahanan Inggeris Manchester United, Aaron Wan-Bissaka, 26, mahu meninggalkan England, menurut laporan. United sedang mencari jalan keluar untuk pemain pertahanan itu dan West Ham United telah menawarkannya ( Talksport ).

Manchester United juga sedang mempertimbangkan perjanjian pertukaran untuk pemain pertahanan Belanda Denzel Dumfries dengan Wan-Bissaka. Dumfries telah lama dikaitkan dengan United sejak Erik ten Hag mengambil alih. Sekarang Wan-Bissaka kelihatan bersedia untuk meninggalkan kelab dan percaya bahawa Inter mempunyai prospek terbaik untuk kariernya, Red Devils boleh memudahkan perjanjian untuk menukar pemain Inggeris mereka dengan pemain Belanda Inter ( Mail ).

Ivan Toney boleh kekal di Brentford untuk satu musim lagi atau paling baik, sehingga Januari. Ini kerana pemain baru mereka dan pemain yang sepatutnya menggantikan penyerang Inggeris, Igor Thiago, mengalami kecederaan serius semasa aktiviti pramusim ( The Sun ).

Chelsea mahu menandatangani Samuel Omorodion walaupun telah menandatangani Marc Guiu dan Omari Kellyman. Dia dilihat sebagai pakej yang lebih lengkap di kelab itu, yang mahu menandatangani Victor Osimhen sehingga kewangan mereka menunjukkan bahawa ia bukanlah satu keputusan yang bijak. ( Ben Jacobs melalui X ).

Chelsea sedang mencari untuk membiarkan sehingga 12 pemain meninggalkan kelab pada musim panas ini selepas melepaskan Malang Sarr daripada kontraknya. Sarr telah menyertai RC Lens di Perancis selepas semusim di Limbo di kelab itu. Nama-nama yang paling menonjol dalam senarai The Blues untuk meninggalkan kelab itu ialah Conor Gallagher, yang menarik minat daripada Atléti, dan Ben Chilwell, yang telah dilaporkan tidak sesuai untuk gaya bola sepak Enzo Maresca ( The Sun ).

Share.
Leave A Reply