Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

 

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Southgate Berundur

Gareth Southgate melepaskan jawatannya sebagai jurulatih pasukan kebangsaan England hanya beberapa hari selepas kekalahan mereka menentang Sepanyol dalam perlawanan akhir EURO 2024.

 

Southgate yang berusia 53 tahun menguruskan 102 perlawanan di bawah kendalian negaranya selama lapan tahun. Kontraknya dijangka tamat hujung tahun ini.

 

“Sebagai orang Inggeris yang bangga, ia adalah satu penghormatan dalam hidup saya untuk bermain untuk England dan menguruskan England,” kata Southgate. “Ia bermakna segala-galanya kepada saya, dan saya telah memberikan segalanya. Tetapi sudah tiba masanya untuk perubahan, dan untuk lembaran baharu.”

 

Senarai pendek jurulatih Persatuan Bola Sepak Inggeris untuk jawatan itu termasuk pengurus Newcastle Eddie Howe, bekas pengurus Brighton dan Chelsea, Graham Potter dan bekas pengurus Tottenham dan Chelsea, Mauricio Pochettino.

Perubahan FPL

Liga Perdana Fantasi akan melaksanakan beberapa perubahan ketara pada peraturannya menjelang musim 2024/25.

 

Pertama, pengurus kini boleh meneruskan sehingga lima pemindahan percuma dan bukannya dua pemindahan boleh bank sehingga kini. Selain itu, apabila cip Wildcard atau Free Hit dimainkan, pemindahan yang dibankkan tidak akan dibatalkan lagi.

 

Terdapat juga “Cip Misteri” yang akan datang musim ini, tetapi ia hanya boleh dimainkan mulai Januari 2025. Maklumat tentang perkara yang sebenarnya dilakukannya tidak akan tersedia sehingga penghujung tahun 2024.

 

Penambahan kad pemain dan reka bentuk semula padang juga telah dilaksanakan, bersama-sama dengan perubahan pada pemarkahan mata, terutamanya kepada Sistem Mata Bonus.

 

Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai setiap perubahan masuk ini dengan mengklik di sini .

Perpindahan EPL

Selepas tempoh pinjaman sepanjang musim pada penggal lalu dan membantu mendapatkan promosi Liga Perdana, Southampton telah mengesahkan perpindahan tetap pemain tengah Flynn Downes dari West Ham United. Dia telah menandatangani kontrak yang sah selama empat tahun. ( Pengumuman rasmi Southampton )

 

 

Satu lagi pinjaman bertukar menjadi perpindahan tetap ialah pemain sayap Abdul Fatawu dari Sporting ke Leicester City. Dia menyertai The Foxes dengan perjanjian lima tahun. ( Pengumuman rasmi Leicester )

 

Fabrizio Romano melaporkan bahawa kelab Arab Saudi, Al-Ittihad yakin dapat menambah pemain sayap Aston Villa, Moussa Diaby ke dalam barisan mereka ketika mereka ingin memeterai perjanjian £46.2 juta untuk perkhidmatannya. Pemain itu juga berminat untuk berpindah, menurut Sky Sports Germany.

 

West Ham sedang mencari untuk membawa masuk penyerang Aston Villa Jhon Duran, tetapi mereka menganggap penilaian kelab Birmingham terhadap pemain itu terlalu tinggi. (90 minit)

 

Laporan daripada Sky Sports mendedahkan bahawa Arsenal telah menolak tawaran daripada Crystal Palace dan Fulham untuk Emile Smith Rowe, yang boleh memilih untuk secara rasmi meminta perpindahan musim panas ini untuk mencari lebih masa perlawanan.

 

Real Madrid telah pun mengenal pasti sasaran utama perpindahan mereka untuk musim panas akan datang: bek kanan Liverpool Trent Alexander-Arnold. Kontraknya bersama kelab Merseyside itu hanya berbaki setahun. (talkSPORT)

 

Sekali lagi daripada Fabrizio Romano kami mendapat tahu bahawa Manchester City telah menolak tawaran £25 juta untuk Ederson daripada Al-Nassr, kerana mereka menghargai penjaga gol Brazil itu sekurang-kurangnya dua kali ganda jumlah itu.

 

Liverpool masih berminat untuk mendapatkan pemain tengah Atalanta, Teun Koopmeiners dan mendahului Juventus sebagai ketua barisan untuk mendapatkan khidmatnya. (Calciomercato)

 

 

Saga Mason Greenwood mungkin semakin hampir ke penghujungnya kerana Manchester United telah menerima tawaran daripada Olympique Marseille. Penyerang itu juga telah memberikan persetujuannya untuk berpindah ke kelab Perancis itu. (The Athletic)

 

Selepas Unai Emery berminat dengan Nico Williams musim panas lalu, Aston Villa bersedia untuk menyaingi Chelsea dan Barcelona untuk mendapatkan tandatangan bintang Kelab Athletic itu pada jendela ini. (TEAMtalk)

 

Football Transfers mendakwa bahawa hanya tinggal dua kelab yang berminat dengan penyerang Sporting Viktor Gyokeres: Arsenal dan Chelsea.

 

Manchester City telah memberitahu Julian Alvarez bahawa dia tidak akan dijual pada musim panas ini, di tengah-tengah minat daripada Atletico Madrid, Barcelona dan PSG. (CaughtOffside)

 

Tottenham berada dalam pasaran untuk sekurang-kurangnya tiga lagi pemain senior pada musim panas ini, dengan Conor Gallagher dari Chelsea difahamkan oleh GiveMeSport sebagai salah satu sasaran utama mereka.

Share.
Leave A Reply