Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari 24

Play-off tempat ketiga berlangsung di Copa America, dengan Uruguay memerlukan penalti untuk mengatasi Kanada. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Kanada 2-2p Uruguay (3-4 dalam penentuan sepakan penalti)

Ia adalah permainan yang agak menghairankan seimbang di Charlotte ketika Uruguay dan Canucks bersaing untuk menamatkan podium Copa America. Selepas membuka jaringan pada minit kelapan menerusi pemain Tottenham Rodrigo Bentancur, Celeste melepaskan gol penyamaan pada pertengahan separuh masa pertama hasil sepakan overhead daripada Ismaël Koné.

Dengan baki 10 minit untuk bermain, giliran Jonathan David meletakkan Kanada di hadapan, seolah-olah memenangi pertandingan untuk negaranya. Tetapi Luis Suarez mempunyai pemikiran lain, kerana dia menemui penyudah pemburu haram pada minit kedua masa kecederaan, menyelamatkan hari untuk pasukannya dan membawa permainan ke penalti.

Terdapat lebih banyak kesedihan bagi warga Kanada, kerana Ismaël Koné dan Alphonso Davies terlepas sepakan penalti manakala Uruguay menjaringkan kesemua empat yang diperlukan dan memperoleh rekod pingat gangsa Copa America ke-10 untuk anak buah Marcelo Bielsa.

Terdapat empat pemain Liga Perdana yang terlibat dalam yang satu ini, semuanya beraksi dalam kesebelasan utama. Bentancur adalah pemain terbaik dalam kumpulan itu, menjaringkan gol dan menjadi gangguan berterusan untuk pasukan Kanada, manakala pemain muda Fulham, Luc De Fougerolles bermain buruk, dilayangkan kad kuning dan dibuang pada minit ke-67.

penilaian

Kanada: Luc De Fougerolles (Fulham) – 5

Uruguay: Rodrigo Bentancur (Tottenham) – 8; Facundo Pellistri (Manchester United) – 6; Darwin Núñez (Liverpool) – 6.5

 

Share.
Leave A Reply