Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari 21

10 pemain Colombia bertahan menentang Uruguay untuk menempah laluan ke final di mana Argentina menanti. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Uruguay 0-1 Colombia

Ia adalah hubungan yang tegang di Charlotte sepanjang 90 minit dan kemudian beberapa minit, apabila pemain Uruguay bertembung dengan beberapa penyokong Colombia selepas wisel penamat.

Separuh masa pertama bermula dengan Los Cafeteros mendominasi prosiding, tetapi Uruguay berkembang dalam pertandingan dan terlepas dua peluang besar menerusi penyerang Liverpool Darwin Núñez.

Dengan separuh masa menghampiri, Colombia berubah daripada kegembiraan kepada keputusasaan terima kasih kepada pasangan Crystal Palace. Jefferson Lerma membuka jaringan terlebih dahulu dengan tandukan tepat dan kemudian Daniel Muñoz melihat kad kuning kedua permainannya dan dibuang padang.

Di sebalik kelebihan angka, Uruguay tidak mencipta banyak peluang pada separuh masa kedua, dengan hanya rembatan Luis Suarez terhadap tiang kayu yang sangat ketara. Colombia berpegang teguh dan mengesahkan tempat mereka dalam perlawanan akhir kejohanan itu.

Liga Perdana sangat menjadi tumpuan dalam pertandingan ini, sama ada atas sebab baik atau buruk. Prestasi terburuk kumpulan itu dilakukan oleh Muñoz yang dilayangkan kad merah, manakala Núñez juga tidak melakukan yang cukup untuk gred yang baik. Penjaring gol Lerma dan Bentancur dari Tottenham mempunyai permainan yang bagus, tetapi hanya satu daripada mereka akan beraksi di final.

Penilaian

Uruguay: Rodrigo Bentancur (Tottenham) – 7; Facundo Pellistri (Manchester United) – 5.5; Darwin Núñez (Liverpool) – 6

Colombia: Daniel Muñoz (Istana Kristal) – 4.5; Jefferson Lerma (Istana Kristal) – 7.5; Luis Diaz (Liverpool) – 7; Luis Sinisterra (Bournemouth) – T/A

 

Share.
Leave A Reply