Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 26

 

Sepanyol adalah pasukan pertama yang layak ke final EURO tahun ini selepas kemenangan bangkit menentang pasukan pilihan pra-kejohanan Perancis. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini.

Sepanyol 2-1 Perancis

Ia memerlukan dua gol cemerlang dari Sepanyol untuk mengatasi pendahuluan awal Perancis dan memastikan kemenangan di Munich. Selepas Randal Kolo Muani meletakkan tandukan peluru ke gawang Sepanyol dalam tempoh 10 minit pertama, rentak empat minit membawa dua gol untuk pasukan Sepanyol itu menempah tempat ke final.

 

Lamine Yamal, kini pemain termuda kejohanan itu, melencongkan rembatan berani menewaskan Mike Maignan pada minit ke-21 dan menemui jaringan menerusi tiang. Dani Olmo, tidak ketinggalan, menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-25 menerusi rembatan kencang yang ditepis oleh Jules Kounde.

 

Jadi bagaimana prestasi pemain Liga Perdana? Tiada seorang pun di pertahanan Perancis yang menutup diri dengan kegemilangan, dan Saliba dari Arsenal mungkin merupakan mata rantai yang paling lemah di sana.

 

 

Di pihak Sepanyol, kedua-dua Cucurella dan Rodri melakukan tugas mereka dengan baik, tetapi tanpa banyak perkara untuk menonjolkan mereka. Selain bek kiri Chelsea, yang diejek sepanjang perlawanan oleh penyokong Jerman kerana insiden bola baling di suku akhir.

Penilaian

Sepanyol: Marc Cucurella (Chelsea) – 7; Rodri (Manchester City) – 7

 

Perancis: William Saliba (Arsenal) – 5

 

Anda boleh mendapatkan sorotan dan reaksi daripada permainan ini dengan mengklik di sini .

Share.
Leave A Reply