Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari 20

 

Kami kini mengenali finalis pertama kejohanan itu, kerana Argentina menewaskan Kanada dengan agak selesa untuk menempah tempat mereka. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Argentina 2-0 Kanada

Ia adalah persembahan profesional daripada penyandang juara di New Jersey apabila mereka menjaringkan gol pada setiap separuh masa untuk layak ke final Copa America tahun ini. Gol pembukaan hadir pada minit ke-22 daripada penyerang City Julian Alvarez, selepas hantaran membelah pertahanan Rodrigo de Paul. Gol itu ditandatangani oleh Lionel Messi, melencongkan rembatan Enzo Fernandez ke gawang pada minit ke-51.

 

Semua pemain Liga Perdana yang beraksi dalam permainan ini berbuat demikian untuk Argentina dan bermain dengan baik, dengan Emiliano Martinez melakukan penyelamatan yang luar biasa di ambang separuh masa, manakala kedua-dua Alvarez dan Fernandez bertindak tegas dalam serangan. Sementara itu, pemain seperti Romero dan Mac Allister lebih daripada memainkan peranan mereka untuk mengekalkan kedudukan di belakang dalam perjalanan ke rekod bersih.

Penilaian

Argentina: Emiliano Martinez (Aston Villa) – 7.5; Cristian Romero (Tottenham) – 7; Lisandro Martinez (Manchester United) – 6.5; Enzo Fernandez (Chelsea) – 8; Alexis Mac Allister (Liverpool) – 7; Julian Alvarez (Manchester City) – 7.5

 

Kanada: T/A

 

Share.
Leave A Reply