Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Thiago Bersara

Thiago Alcantara telah bersara daripada bola sepak selepas meninggalkan Liverpool apabila kontraknya tamat pada akhir Jun, menurut Sky Sports Germany.

Pemain tengah berusia 33 tahun itu menyertai kelab untuk mempertahankan kejuaraan Liga Perdana Inggeris pada 2020/21, tetapi berturut-turut kecederaan yang tidak diingini menyekatnya kepada hanya 51 permulaan liga utama dalam empat kempennya di Anfield.

Thiago memang memainkan peranan penting dalam tolakan empat kali The Reds pada 2021/22, membantu pasukan Jurgen Klopp memenangi kedua-dua Piala EFL dan Piala FA musim itu.

Perpindahan EPL

Michael Olise telah meninggalkan Crystal Palace untuk menyertai gergasi Jerman, Bayern Munich dengan kontrak lima tahun walaupun terdapat banyak minat daripada pasukan yang lebih besar dalam Liga Perdana. Palace dilaporkan menerima £45 juta sebagai klausa pelepasannya. ( Pengumuman rasmi Crystal Palace )

Brighton telah bergerak pantas untuk membawa masuk Amario Cozier-Duberry yang berusia 19 tahun selepas kontraknya bersama Arsenal tamat. Dia telah menandatangani perjanjian empat tahun dengan Seagulls, menjadi tandatangan ketiga mereka pada musim panas selepas Yankuba Minteh dan Mats Wieffer. ( Pengumuman rasmi Brighton )

Leicester telah mengesahkan menandatangani pemain tengah Chelsea berusia 18 tahun Michael Golding dengan bayaran yang dilaporkan sebanyak £4 juta. Kontraknya bersama The Foxes akan berlangsung selama empat tahun. ( Pengumuman rasmi Leicester )

Manchester United telah mencapai “perjanjian luas” dengan penyerang Bologna Joshua Zirkzee dan telah menjelaskan bahawa mereka akan memenuhi klausa pelepasan £34 juta. Satu-satunya persoalan yang tinggal ialah sama ada jumlah itu akan dibayar sekali gus atau secara ansuran. (Sukan Langit)

Liverpool akan mengekalkan Virgil van Dijk, Trent Alexander-Arnold dan Mohamed Salah pada musim panas ini, walaupun kontrak mereka telah memasuki tahun terakhir, menurut Daily Mirror.

Dan dalam sedikit lagi tentang Liverpool, Evening Standard memberitahu kita bahawa The Reds kini telah menyertai usaha mengejar bek tengah Juventus Gleison Bremer, yang berada dalam radar sekurang-kurangnya tiga kelab lain.

Manchester United akan mengadakan “mesyuarat pengambilan” hari ini, dan salah satu perkara terbesar dalam agenda ialah potensi ketibaan bek tengah Everton, Jarrad Branthwaite. Tawaran awal United sebanyak £35 juta ditambah tambahan telah ditolak oleh The Toffees, kerana mereka ingin mendapatkan £70 juta untuk bintang muda mereka. (Sukan Mel)

Arsenal dan Manchester United bersedia untuk bersaing untuk mendapatkan penyerang Ajax Brian Brobbey bernilai £30 juta. Terdapat minat terhadapnya dari Itali juga, tetapi pemain itu lebih suka bermain di Liga Perdana. (90 minit)

Calciomercato berkata bahawa kita boleh menjangkakan berita tentang Arsenal memuktamadkan perjanjian untuk Riccardo Calafiori dari Bologna “dalam beberapa hari akan datang”. Mereka telah pun bersetuju dengan syarat peribadi dengan pemain itu.

Chelsea mempunyai sasaran teratas baharu untuk jendela musim panas ini: penyerang Borussia Dortmund Karim Adeyemi. Menurut Rudy Galetti, mereka sudah menghubungi ejennya berhubung perpindahan.

Pemain sayap Juventus, Federico Chiesa bersedia untuk pergi dengan harga kira-kira £20 juta pada musim panas ini, dan Chelsea, Liverpool dan Manchester United semuanya berminat untuk membawanya ke Prem. (Gazetta dello Sport)

Aston Villa berminat untuk membawa Jack Grealish kembali ke Birmingham, kerana Manchester City mungkin ingin menjualnya kerana kebimbangan mengenai tingkah lakunya di luar padang. (Orang Dalam Bola Sepak)

Juga dari Football Insider kita mengetahui bahawa harga permintaan Newcastle untuk sasaran Liverpool Anthony Gordon ialah £70 juta. Ini jauh lebih rendah daripada £100 juta yang dilaporkan hanya beberapa hari lalu.

Akhir sekali, Pierre-Emile Højbjerg mungkin menuju ke Sepanyol. Pemain tengah Tottenham itu telah muncul sebagai sasaran pilihan untuk Atletico Madrid kerana kemungkinan perjanjian potongan harga untuk perkhidmatannya. (Mundo Deportivo)

Share.
Leave A Reply