Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 22

Dua perlawanan suku akhir pertama berlangsung semalam, dengan Sepanyol mematahkan hati Jerman lewat pada masa tambahan dan Perancis mengatasi Portugal dalam penentuan sepakan penalti. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini.

Sepanyol 2e-1 Jerman

Dalam perlawanan antara dua pasukan berprestasi terbaik pada kejohanan itu, Sepanyol yang berjaya memastikan kelayakan ke separuh akhir menerusi jaringan lewat yang datang ketika semua orang bersiap untuk penentuan sepakan penalti.

Jaringan itu dibuka dengan jaringan kemas Dani Olmo pada minit ke-51 dan, ketika 90 minit semakin hampir tamat, Florian Wirtz yang menjaringkan gol untuk membawa permainan ke masa tambahan. Selepas kontroversi mengenai pemeriksaan VAR untuk kemungkinan penalti akibat bola baling Marc Cucurella, Mikel Merino yang menanduk melepasi Manuel Neuer dan ke gawang Jerman untuk menghantar Sepanyol melaluinya.

Terdapat dua pemain Liga Perdana beraksi untuk Sepanyol, kerana Cucurella dan Rodri dimasukkan dalam kesebelasan utama, manakala Kai Havertz tampil sejak awal untuk Jerman. Walaupun bek kiri Chelsea itu boleh menganggap dirinya bernasib baik kerana tidak melepaskan penalti, Rodri beraksi mengagumkan untuk negaranya di bahagian tengah. Havertz mengetuai barisan tuan rumah tetapi sebahagian besarnya tidak berkesan dan bangkit tepat pada permulaan masa tambahan.

Penilaian

Sepanyol: Marc Cucurella (Chelsea) – 7; Rodri (Manchester City) – 8

Jerman: Kai Havertz (Arsenal) – 6

Anda boleh mendapatkan sorotan dan reaksi daripada permainan ini dengan mengklik di sini .

Portugal 0-0p Perancis (3-5 dalam penentuan penalti)

Ia adalah permainan dengan separuh masa pertama yang membosankan tetapi banyak peluang yang ditolak selepas rehat, tiada apa yang dapat memisahkan kedua-dua pemain kelas berat Eropah ini, jadi ia pergi ke penentuan sepakan penalti. Perancis menahan keberanian mereka untuk menjaringkan kelima-lima sepakan penalti mereka, dengan satu penentu datang dari Theo Hernandez. Portugal terkeluar daripada kejohanan kerana sepakan penalti Joao Felix terkena tiang.

Walaupun Perancis hanya mempunyai seorang pemain Liga Perdana yang beraksi dalam permainan ini kerana William Saliba disenaraikan dalam kesebelasan utama, Portugal memanggil enam pemain sedemikian. Ruben Dias, Joao Palhinha, Bruno Fernandes dan Bernardo Silva bermula, manakala Matheus Nunes dan Nelson Semedo muncul dari bangku simpanan.

Pemain terbaik dalam kumpulan itu ialah Bernardo Silva dari Manchester City, yang menyumbang kepada ancaman serangan Portugal sepanjang perlawanan. Tiada pemain Liga Perdana untuk mana-mana pasukan yang mengalami permainan yang teruk.

Penilaian

Portugal: Ruben Dias (Manchester City) – 7; Joao Palhinha (Fulham) – 7; Bruno Fernandes (Manchester United) – 7.5; Bernardo Silva (Manchester City) – 8; Nelson Semedo (Serigala) – 6; Matheus Nunes (Manchester City) – T/A

Perancis: William Saliba (Arsenal) – 7

Klik di sini untuk sorotan, reaksi dan butiran daripada permainan ini.

Share.
Leave A Reply