Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

City dan United Terima Lampu Hijau UEFA

Kedua-dua kelab Manchester itu mendapat kelulusan UEFA untuk menyertai pertandingan Eropah bersama Nice dan Girona, yang berkongsi pemilikan dengan United dan City, masing-masing.

Dua kelab di bawah pemilikan yang sama berada dalam satu pertandingan Eropah mewujudkan potensi konflik dengan peraturan pemilikan pelbagai kelab UEFA, dan perubahan terpaksa dibuat di peringkat lembaga untuk kesemua empat kelab diterima masuk.

UEFA mengesahkan pada hari Jumaat bahawa terdapat “perubahan ketara dibuat kepada pemilikan, tadbir urus dan sokongan kewangan kelab berkenaan” yang akan “secara ketara menyekat pengaruh pelabur dan kuasa membuat keputusan.”

Saham yang dipegang di Girona dan Nice telah dipindahkan kepada pemegang amanah bebas “melalui struktur amanah buta yang ditubuhkan di bawah pengawasan CFCB.”

Langkah itu hanya terpakai pada musim 2024-25, selepas itu saham akan dipindahkan kembali ke City Football Group dan INEOS.

Perpindahan EPL

Southampton telah menandatangani pemain pertahanan England U21 Nathan Wood dari Swansea dengan kontrak empat tahun. Dia akan bersatu semula dengan jurulatih Russell Martin selepas kedua-duanya bekerja bersama di Swansea. ( Pengumuman rasmi Southampton )

Pemain pertahanan Max Kilman telah menyertai West Ham United dari Wolves dalam perjanjian yang dianggap sekitar £40 juta. Dia telah menandatangani kontrak yang sah selama tujuh tahun, manakala kelab lamanya Maidenhead, kini bermain dalam Liga Kebangsaan, dijangka memperoleh antara £6 dan £8 juta daripada perjanjian ini kerana klausa penjualan. ( Pengumuman rasmi West Ham )

Dua bit dari Mirror tentang Liverpool. The Reds telah menolak untuk menjual Mohamed Salah pada musim panas ini, walaupun dia tidak menandatangani lanjutan kontrak semasanya, yang kini memasuki tahun terakhirnya. Pada masa yang sama, Merseysiders bersedia untuk memenuhi klausa pelepasan dalam kontrak Nico Williams dengan Athletic Club, dipercayai sekitar £47 juta.

Bruno Fernandes telah menerima kelulusan Manchester United untuk melihat cadangan kelab Saudi Al-Nassr dan Al-Ittihad untuknya. (TEAMtalk)

Sasaran lama Liverpool Federico Chiesa telah diberi lampu hijau untuk meninggalkan Juventus pada musim panas ini dengan bayaran lebih £20 juta. (Fabrizio Romano)

Mengenai Liverpool sekali lagi, HITC mendakwa bahawa The Reds telah memulakan perbincangan dengan ejen pemain sayap Leeds Crysencio Summerville dan pertahanan Feyenoord, Lutsharel Geertruida, dengan tujuan untuk membawa kedua-duanya pada musim panas ini.

Arsenal telah mencapai persetujuan atas terma peribadi dengan bek tengah Bologna, Riccardo Calafiori, tetapi kini mereka mesti berunding dengan kelab Itali itu. (Fabrizio Romano)

Walaupun Newcastle, Manchester United dan Liverpool semuanya berminat dengan Adrien Rabiot selepas kontrak Juventusnya tamat, pemain itu sendiri agak menunggu untuk menyertai Real Madrid. (Mundo Deportivo)

Selepas memberi kebenaran kepada Ederson untuk membincangkan perjanjian untuk menyertai salah satu pasukan Liga Pro Saudi, Manchester City berminat untuk membawa masuk penjaga gol Real Madrid, Andriy Lunin untuk menggantikannya. (Bernabeu Digital)

Share.
Leave A Reply