Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari 15

 

Kami kini berada di penghujung perniagaan kejohanan, kerana peringkat suku akhir kini telah bermula dengan Argentina menyelinap melepasi Ecuador ke separuh akhir. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Argentina 2p-1 Ecuador (4-2 dalam penentuan sepakan penalti)

Juara bertahan Copa America itu memerlukan penentuan sepakan penalti untuk mengatasi pasukan Ecuador yang bersemangat di Houston.

 

 

Argentina mendahului selepas 35 minit hasil pukulan sudut yang berjaya memberikan Lisandro Martinez gol antarabangsa pertamanya. Enner Valencia terlepas sepakan penalti pada separuh masa kedua untuk Ecuador, menghantar penjaga gol Emiliano Martinez ke arah yang salah tetapi hanya terkena tiang.

 

Ecuador menyamakan kedudukan, gol mereka datang pada masa kecederaan daripada Kevin Rodriguez, yang menghantar permainan ke penentuan sepakan penalti. Lionel Messi terlepas sepakan penalti pertama, manakala Martinez menyelamatkan dua penalti pertama Ecuador, daripada Angel Mena dan Alan Minda. Ecuador menjaringkan dua pena mereka menerusi John Yeboah dan Jordy Caicedo, manakala Julian Alvarez, Alexis Mac Allister, Gonzalo Montiel dan Nicolas Otamendi memastikan Argentina mara ke separuh akhir.

 

Terdapat banyak bintang besar Liga Perdana yang dipertontonkan di kedua-dua belah pihak dalam perlawanan ini, dengan pemain Argentina Lisandro Martinez dan Alexis Mac Allister terutamanya memberikan akaun yang baik tentang diri mereka dan bergabung untuk gol juara dunia itu. Ia adalah cerita yang berbeza untuk Ecuador, kerana Moises Caicedo dan Jeremy Sarmiento tidak menikmati permainan yang sangat baik.

Penilaian

Argentina: Emiliano Martinez – 8; Cristian Romero (Tottenham) – 7; Lisandro Martinez (Manchester United) – 8; Enzo Fernandez (Chelsea) – 6.5; Alexis Mac Allister (Liverpool) – 8; Julian Alvarez (Manchester City) – 6; Giovani Lo Celso (Tottenham) – 5.5

 

Ecuador: Moises Caicedo (Chelsea) – 6.5; Jeremy Sarmiento (Brighton) – 6

 

Share.
Leave A Reply