Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari 12

Kumpulan C berakhir pada hari ke-12, ketika Uruguay dan Panama menempah tiket mereka ke suku akhir dengan mengatasi Amerika Syarikat dan Bolivia, masing-masing. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Bolivia 1-3 Panama

Panama memerlukan keputusan menentang Bolivia di Orlando untuk berpeluang melaluinya, dan mereka memperolehnya hasil jaringan Jose Fajardo, Eduardo Guerrero dan Cesar Yanis. Gol Bolivia dijaringkan oleh Bruno Miranda.

Tiada pemain Liga Perdana ditampilkan dalam permainan ini.

USA 0-1 Uruguay

Setelah layak ke peringkat kalah mati, Uruguay menjadikan satu kebanggaan untuk mengungguli kumpulan dengan sembilan mata. Mereka melakukannya dengan menewaskan tuan rumah AS di Kansas City dan menyingkirkan mereka daripada kejohanan dalam proses itu.

Amerika Syarikat memerlukan keputusan dalam perlawanan ini untuk mara, tetapi gol tunggal perlawanan dijaringkan oleh Mathias Oliveira dari Uruguay, manakala tuan rumah boleh berasa terkilan dengan keputusan membenarkan gol itu kekal, kerana pemain pertahanan itu kelihatan ofsaid.

Liga Perdana diwakili dengan baik, dengan lima pemain Amerika dalam kesebelasan utama bermain dalam liga, manakala Uruguay memanggil dua pemain seperti itu dari awal dan seorang dari bangku simpanan. Pemain terbaik ialah Facundo Pellistri dari Manchester United dan Matt Turner dari Forest. Di hujung spektrum yang lain, Darwin Núñez mempunyai permainan yang buruk, dan begitu juga Antonee Robinson.

Penilaian

AS: Matt Turner (Nottingham Forest) – 7; Chris Richards (Istana Kristal) – 6.5; Tim Ream (Fulham) – 6.5; Antonee Robinson (Fulham) – 5.5; Tyler Adams (Bournemouth) – 5.5

Uruguay: Facundo Pellistri (Manchester United) – 7; Darwin Núñez (Liverpool) – 5.5; Rodrigo Bentancur (Tottenham) – 6

 

Share.
Leave A Reply