Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari 11

Kita sudah separuh jalan ke perlawanan hari ke-3 di kejohanan itu, ketika kumpulan B membuat kesimpulan pada hari ke-11 dengan Venezuela memastikan mereka menamatkan dengan sembilan mata dengan menewaskan Jamaica, manakala Ecuador seri dengan Mexico untuk menamatkan saingan di atas mereka dan layak ke suku akhir. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Jamaica 0-3 Venezuela

Reggae Boyz menamatkan penglibatan mereka di Copa America tanpa sebarang mata dan hanya menjaringkan satu gol. Sementara itu, Venezuela melenturkan otot dalam permainan ini dengan menjaringkan tiga gol, menerusi Eduard Bello, Salomon Rondon dan Eric Ramirez.

Perlawanan di Austin tidak mempunyai pertaruhan sebenar, kerana Venezuela sudah layak dan Jamaica sudah tersingkir, dan ini terbukti dengan pedih pada separuh masa pertama yang membosankan yang hanya membawa satu pukulan ke sasaran.

Separuh masa kedua menghasilkan gol, serta penyerahan lengkap dari Jamaica, yang juga mempunyai dalam kesebelasan utama mereka hanya dua pemain EPL yang ditampilkan dalam perlawanan ini: Ethan Pinnock dan Michail Antonio. Penyerang West Ham itu mempunyai permainan yang lebih baik daripada kedua-duanya, terlibat dalam beberapa peluang Jamaica.

Penilaian

Jamaica: Ethan Pinnock (Brentford) – 6; Michail Antonio (West Ham) – 6.5

Venezuela: N/A

Mexico 0-0 Ecuador

Keputusan seri kosong di Glendale bermakna Ecuador mara ke suku akhir hasil perbezaan gol yang lebih baik daripada Mexico.

Bola sepak yang dipamerkan bukanlah satu kualiti yang sangat tinggi, dengan momen paling penting dalam permainan disediakan oleh tiga pemeriksaan VAR untuk penalti yang memihak kepada Mexico, tiada satu pun yang diberikan.

Dari segi pemain Liga Perdana yang terlibat, hanya dua warga Ecuador turun ke padang: Moises Caicedo dan Jeremy Sarmiento. Persembahan mereka bagus, kerana Caicedo juga memenangi anugerah Man of the Match. Sarmiento memberikan sedikit lebar, dan membuat beberapa larian yang baik dalam permainan ini.

Penilaian

Mexico: T/A

Ecuador: Moises Caicedo (Chelsea) – 8; Jeremy Sarmiento (Brighton) – 7

 

Share.
Leave A Reply