Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 17

Kami kini separuh daripada pusingan 16 dan betapa hebatnya perjalanan ini setakat ini. England memerlukan masa tambahan untuk mengatasi Slovakia, manakala Sepanyol menyingkirkan pasukan Georgia yang degil.. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini.

England 2-1 Slovakia (aet)

Slovakia hanya beberapa saat sahaja lagi untuk menang bersejarah dan layak ke suku akhir selepas menafikan England sebarang rembatan ke sasaran sehingga gol penyamaan pada minit kelima masa tambahan.

Ia adalah persembahan yang menjijikkan dari England, terutamanya pada separuh masa pertama, apabila Slovakia menjaringkan gol menerusi Ivan Schranz pada minit ke-25. The Three Lions melihat sebahagian besar bola, tetapi tidak dapat mengumpul sebarang peluang tepat menentang pertahanan Slovakia yang teratur.

Separuh masa kedua menyaksikan England terlepas beberapa peluang besar, dengan Harry Kane menghantar tandukan percuma melebar dan Declan Rice terkena tiang dengan rembatan yang baik.

Ia masih tidak cukup bagus untuk pasukan yang menjadi pilihan sebelum kejohanan, tetapi telah menunjukkan prestasi yang buruk. Walau bagaimanapun, dengan hampir sepakan terakhir permainan, England diselamatkan daripada penyingkiran yang memalukan oleh penyudah akrobatik daripada Jude Bellingham.

Hanya 52 saat memasuki masa tambahan, Harry Kane menemui penyudah yang menyaksikan England layak ke pusingan seterusnya, selepas mereka terpaksa mengharungi badai Slovak untuk baki permainan.

Penilaian

England: Jordan Pickford (Everton) – 6.5; Kyle Walker (Manchester City) – 7; John Stones (Manchester City) – 7.5; Marc Guehi (Istana Kristal) – 7; Kieran Trippier (Newcastle) – 7; Kobbie Mainoo (Manchester United) – 7; Declan Rice (Arsenal) – 7; Bukayo Saka (Arsenal) – 7; Phil Foden (Manchester City) – 6.5; Cole Palmer (Chelsea) – 6; Eberechi Eze (Istana Kristal) – 6; Ivan Toney (Brentford) – 7; Ezri Konsa (Aston Villa) – 5; Conor Gallagher (Chelsea) – 5

Slovakia: Martin Dúbravka (Newcastle) – 5.5

Anda boleh mencari sorotan dan reaksi daripada permainan ini dengan mengklik di sini .

Sepanyol 4-1 Georgia

Walaupun mendahului separuh masa pertama yang mengejutkan untuk Georgia, ia adalah permainan yang dikuasai sepenuhnya oleh Sepanyol, yang menghasilkan tidak kurang daripada 13 pukulan ke gawang.

Pasukan underdog itu membuka tirai jaringan hasil jaringan sendiri Robin Le Normand pada minit ke-18, semasa Georgia melakukan serangan tepat pada separuh masa Sepanyol. Bagaimanapun ia tidak bertahan lama, kerana Rodri menjaringkan gol hebat untuk menyamakan kedudukan sejurus sebelum separuh masa.

Separuh masa kedua membawa lebih banyak penguasaan Sepanyol, dan pada minit ke-51 Fabian Ruiz menjaringkan gol yang meletakkan mereka di hadapan. Terdapat lebih banyak bola sepak yang memukau daripada pasukan kegemaran, kerana Nico Williams mungkin menambah bayaran perpindahan masa depannya dengan menjaringkan gol yang baik ketika berbaki 15 minit, dan Dani Olmo meletakkan sentuhan penamat pada garisan skor.

Hanya terdapat dua pemain Liga Perdana yang terlibat, dengan Marc Cucurella dan Rodri kedua-duanya dalam kesebelasan utama untuk Sepanyol. Mereka berdua beraksi dengan baik, dengan pemain City itu menjaringkan gol dan bek kiri Chelsea meronda di bahagian sayapnya dengan mengagumkan.

Penilaian

Sepanyol: Marc Cucurella (Chelsea) – 8; Rodri (Manchester City) – 8.5

Georgia: T/A

Klik di sini untuk sorotan, reaksi dan butiran daripada permainan ini.

Share.
Leave A Reply