Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari 8

Dua lagi perlawanan berlangsung dalam kumpulan C, dengan kemenangan mengejut untuk Panama menentang Amerika Syarikat dan kemenangan besar untuk Uruguay menentang Bolivia. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Panama 2-1 AS

Gol lewat Jose Fajardo di Atlanta meledak luas kumpulan C dalam pertandingan yang menyaksikan pemain Amerika Syarikat Timothy Weah menerima kad merah pada minit ke-18 kerana berkelakuan ganas.

Kad merah itu mencetuskan peristiwa 10 minit atau lebih yang membawa gol pembukaan yang tidak dijangka daripada Folarin Balogun untuk meletakkan tuan rumah di hadapan. Bagaimanapun, pemain Panama Cesar Blackman menyamakan kedudukan tidak lama kemudian dengan penyudah klinikal.

Seperti yang kadang-kadang mereka katakan, lebih sukar bermain menentang 10 orang. Ini terbukti benar di sini, apabila Panama bergelut untuk memecahkan pertahanan AS pada separuh masa kedua. Akhirnya mereka melakukannya, kerana gol minit ke-83 dari Fajardo menjatuhkan pasukan pilihan. Terdapat juga kad merah lewat untuk Panama, dengan Adalberto Carrasquilla menerima arahan kawadnya dengan baki dua minit.

Terdapat enam pemain Liga Perdana yang dipertontonkan dalam perlawanan ini, semuanya untuk AS dan semuanya dalam kesebelasan utama, tetapi persembahan mereka di bawah par. Satu-satunya yang akan datang dengan sedikit kredit ialah bek kiri Fulham Antonee Robinson, yang membantu gol tunggal pasukannya. Di bahagian lain, penjaga gol Matt Turner terpaksa dikeluarkan pada separuh masa akibat kecederaan selepas persembahan yang goyah.

Penilaian

Panama: T/A

AS: Matt Turner (Nottingham Forest) – 4.5; Chris Richards (Istana Kristal) – 6; Tim Ream (Fulham) – 5.5; Antonee Robinson (Fulham) – 7; Giovanni Reyna (Nottingham Forest) – 5.5; Tyler Adams (Bournemouth) – 6

Uruguay 5-0 Bolivia

Kemenangan kedua dalam dua perlawanan untuk Uruguay bermakna mereka layak ke pusingan kalah mati selepas kemenangan tegas menentang Bolivia.

Permainan di New Jersey didominasi oleh Celeste dari awal hingga akhir, kerana mereka menjaringkan lima kali daripada 11 pukulan ke gawang sambil mengehadkan lawan mereka kepada xG hanya 0.19.

 

Gol Uruguay disumbangkan oleh Facundo Pellistri dan penyerang Liverpool Darwin Núñez pada separuh masa pertama, dan Maximiliano Araujo, Fede Valverde dan Rodrigo Bentancur pada separuh masa kedua.

Dari segi pemain EPL, hanya dua pemain Uruguay terlibat, dengan Núñez bermula dan Bentancur dari Tottenham keluar dari bangku simpanan pada minit ke-86. Kedua-dua pemain berjaya mendapat markah. Penyerang Liverpool itu kini mempunyai tujuh gol dalam 10 perlawanan terakhirnya untuk negaranya, berbeza dengan bentuk goyah di hadapan gol yang ditunjukkannya untuk kelabnya.

Penilaian

Uruguay: Darwin Núñez (Liverpool) – 7.5; Rodrigo Bentancur (Tottenham) – T/A

 

Bolivia: T/T

Share.
Leave A Reply