Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Pengurus baharu Leicester

Leicester City yang baru dinaikkan pangkat telah mengumumkan secara rasmi pelantikan pengurus Steve Cooper dengan kontrak tiga tahun.

Setelah kali terakhir mengendalikan Nottingham Forest sehingga Disember 2023, Cooper menyertai Foxes untuk menggantikan Enzo Maresca, yang telah menyertai Chelsea selepas tamat musim lalu.

Inilah yang dia katakan: “Saya sangat teruja dan bangga dilantik sebagai pengurus pasukan utama Leicester City. Ini adalah kelab yang hebat dengan sejarah yang kaya dan penyokong yang bersemangat. Saya teruja untuk bekerja dengan skuad yang begitu berbakat dan saya Saya menantikan cabaran untuk mencapai cita-cita bersama kami dalam Liga Perdana.”

Perpindahan EPL

Liverpool telah meletakkan tanda harga £25 juta kepada penjaga gol pilihan kedua Caoimhin Kelleher, kerana dia sanggup meninggalkan kelab itu untuk mencari masa bermain. (Cermin Harian)

Manchester United melihat pemain tengah West Ham Edson Alvarez sebagai pengganti berpotensi untuk Casemiro, kerana mereka ingin menurunkan pemain Brazil itu untuk mengumpul dana. (Fabrizio Romano)

Masih dari Romano kita mendengar bahawa peraturan UEFA mengenai pemilikan pelbagai kelab telah menghalang usaha Manchester United untuk mengejar bek tengah Nice Jean-Clair Todibo. Ini disebabkan oleh INEOS milik Jim Ratcliffe yang memiliki kelab Perancis itu, serta menjadi pemilik sebahagian United.

Arsenal telah membuat tawaran £16.9 juta kepada Fenerbahce untuk bek kiri Ferdi Kadioglu dan sanggup menjual Kieran Tierney untuk memberi ruang kepadanya dalam skuad. Borussia Dortmund juga meminati pemain Turki itu. (Ajan Spor)

Terdapat empat pasukan Liga Perdana yang berminat untuk perpindahan penyerang Lille Jonathan David: Aston Villa, Manchester United, Tottenham dan West Ham. Dia diberi nilai £25 juta. (The Independent)

Fulham perlu menggantikan Tosin Adarabioyo selepas pemergiannya, jadi mereka melihat Trevoh Chalobah dari pesaing London barat, Chelsea. (Standard)

HITC memberitahu kami bahawa Newcastle berharap untuk mengikat Alexander Isak dengan kontrak baharu untuk menangkis minat daripada kelab lain terhadap penyerang Sweden itu.

TEAMtalk mendakwa bahawa Liverpool berminat untuk menandatangani pemain sensasi Turki, Arda Guler dari Real Madrid.

Akhir sekali, dua khabar angin mengenai perjanjian antara Manchester City dan Everton. AfricaFoot melaporkan bahawa Toffees telah membuat bidaan £11 juta untuk Issa Kabore, yang menghabiskan 2023/24 secara pinjaman di Luton Town. Sementara itu, Mail mengatakan bahawa Everton juga telah bertanya tentang Kalvin Phillips dari City, yang juga dikaitkan dengan bekas kelabnya Leeds United.

Share.
Leave A Reply