Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Jurulatih Baru Leicester Masuk?

Menurut laporan Daily Telegraph, pemain baharu Liga Perdana Leicester City sedang dalam perbincangan lanjut untuk melantik bekas pengurus Nottingham Forest Steve Cooper, mungkin seawal minggu ini.

Cooper tidak pernah menguruskan mana-mana kelab sejak meninggalkan Forest pada Disember 2023.

Kemas Kini Pengambilalihan Everton

Cadangan pengambilalihan Dan Friedkin ke atas Everton telah mencapai titik perubahan dan kelab itu kini menjadi hak miliknya secara rasmi, menurut Tutto Mercato Web.

Outlet Itali melaporkan di laman web mereka pada petang 18 Jun bahawa dalam beberapa jam yang lalu terdapat satu kejayaan dalam jangkaan pembelian keluar oleh warga Amerika terhadap Farhad Moshiri.

Berita itu datang apabila Everton telah dikaitkan dengan Eduardo Bove dari Giallorossi, menurut Sky Sports di Itali, meningkatkan prospek perjanjian yang berpotensi dalam kandang Friedkin sebaik sahaja dia menyelesaikan pengambilalihan di Goodison Park.

Potter ke Leicester?

Selepas menghabiskan kira-kira setahun setengah daripada pengurusan sejak meninggalkan Chelsea, bekas jurulatih Brighton, Graham Potter dilaporkan telah mengadakan “perbincangan positif” dengan Leicester City, menurut Football.London.

The Foxes telah lama mengagumi Potter, dan minggu lalu muncul bahawa dia telah menjadi salah satu sasaran utama kelab untuk mengambil alih daripada Enzo Maresca. Pemain Itali itu menyelesaikan perpindahan dari Leicester ke Chelsea hanya beberapa minggu lalu, meninggalkan Leicester mencari pengurus baharu.

Perpindahan EPL

Everton telah bersetuju dengan perjanjian untuk menandatangani pemain tengah Aston Villa, Tim Iroegbunam, menurut Football Insider. Bayarannya dilaporkan sekitar £10 juta.

Manchester United telah membuat tawaran sebanyak £25.4 juta kepada Barcelona untuk Fermin Lopez, tetapi gergasi Sepanyol itu tidak bersedia untuk menjualnya, terutama pada harga yang begitu rendah. (SUKAN)

Fabrizio Romano mendakwa bahawa Chelsea telah mengemukakan bidaan sebanyak £34 juta (termasuk tambahan) untuk penyerang Atletico Madrid, Samu Omorodion, tetapi ia ditolak kerana Atleti tidak mahu menjual.

FourFourTwo mengatakan bahawa Arsenal telah membuka rundingan dengan Napoli untuk perpindahan penyerang Nigeria Victor Osimhen, dan yakin bahawa mereka boleh mencapai perjanjian dengan bayaran yang dikurangkan. Calcio Napoli24 juga memberitahu kami angka yang terlibat: The Gunners mahu menawarkan paling banyak £63 juta, manakala klausa pelepasan Osimhen berjumlah £100 juta.

Pemain pertahanan Manchester United, Victor Lindelöf dikehendaki oleh Fenerbahce, dalam langkah yang akan menyaksikan pemain Sweden itu bersatu semula dengan Jose Mourinho. (Sky Sports Germany)

Sekali lagi daripada Fabrizio Romano, kami mengetahui bahawa Tottenham berminat untuk mendapatkan bek kanan AS Monaco, Vanderson.

Outlet Sepanyol El Desmarque melaporkan bahawa kakitangan kejurulatihan Manchester City ingin mengekalkan Sergio Gomez, yang kini dikaitkan dengan perpindahan ke Real Sociedad.

Atletico Madrid menyasarkan pemain tengah Chelsea, Conor Gallagher dan bersedia untuk membuat bidaan. Bagaimanapun, dipercayai bahawa warga London itu bersedia untuk menawarkan kontrak baharu kepadanya. (Relevo)

Terkini dalam saga perpindahan Jarrad Branthwaite dari Everton ke Manchester United ialah Red Devils bersedia untuk meninggalkan idea itu dan sebaliknya memberi tumpuan untuk mendapatkan pemain Crystal Palace, Marc Guehi. United bersedia menawarkan Aaron Wan-Bissaka kembali ke bekas kelabnya sebagai peneraju dalam perjanjian itu. (TEAMtalk)

Wartawan Colombia Breinner Arteta berkata bahawa pertemuan antara wakil Barcelona dan Luis Diaz akan berlangsung minggu depan, kerana pemain sayap itu dilaporkan bersedia meninggalkan Liverpool pada musim panas ini.

Share.
Leave A Reply