Pemain EPL di EURO 2024 – Hari ke-5

Dua perlawanan terakhir hari perlawanan pertama berlangsung semalam dalam kumpulan F, jadi sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan semalam.

Türkiye 3-1 Georgia

Tiada pemain Liga Perdana yang terlibat dalam prosiding di Dortmund petang semalam, ketika Türkiye menewaskan pemain sulung EURO Georgia 3-1.

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Portugal 2-1 Czechia

Perlawanan kedua petang ini menggantikan ketiadaan pemain EPL pada perlawanan awal, dengan tidak kurang daripada 9 pemain turun ke padang sama ada dari awal atau di luar bangku simpanan di Leipzig.

Portugal mempunyai 4 pemain Prem dalam kesebelasan utama: Diogo Dalot dan Bruno Fernandes mewakili Manchester United, manakala City mempunyai Ruben Dias dan Bernardo Silva sejak awal. Duo Liverpool Diogo Jota dan Wolves Pedro Neto dan Nelson Semedo turun dari bangku simpanan, dengan anak buah Wolves menjadi pemain simpanan lewat.

Czechia dijangka mempunyai pasangan West Ham Vladimír Coufal dan Tomáš Souček di atas padang sejak awal.

Selepas ketinggalan untuk gol Lukas Provod pada minit ke-62 (dibantu oleh Coufal), penguasaan Portugal terhadap permainan akhirnya membuahkan hasil tujuh minit kemudian, dengan gol penyamaan diperoleh menerusi gol sendiri Czech daripada Robin Hranáč.

Diogo Jota menyangka dia telah menjaringkan gol kemenangan ketika berbaki tiga minit, tetapi VAR tidak membenarkan serangannya kerana ofsaid. Bagaimanapun, pemain Portugis itu menemui gol kemenangan dua minit sebelum masa kecederaan menerusi Francisco Conceição, yang dimasukkan hanya dua minit sebelum itu.

Ia adalah kemenangan yang sukar diperjuangkan, dengan Portugal mendominasi sebahagian besar permainan tetapi memerlukan lebih daripada sentuhan kekayaan untuk meraih tiga mata.

Penilaian

Portugal: Ruben Dias (Manchester City) – 7.5; Diogo Dalot (Manchester United) – 6.5; Bernardo Silva (Manchester City) – 7; Bruno Fernandes (Manchester United) – 7.5; Diogo Jota (Liverpool) – 6.5; Nelson Semedo (Serigala) – T/A; Pedro Neto (Serigala) – T/A

Czechia: Vladimír Coufal (West Ham) – 7.5; Tomáš Souček (West Ham) – 6.5

Klik di sini untuk lebih banyak sorotan dan reaksi.

Share.
Leave A Reply