Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Siaran Jadual Esok

Jadual Liga Perdana 2024/25 akan menjadi lebih jelas esok, kerana senarai penuh perlawanan akan dikeluarkan esok, 18 Jun, jam 9 pagi BST.

Sejak penubuhan Liga Perdana, pemain terbaik perlawanan pembukaan adalah Chelsea dan Manchester United, yang kedua-duanya telah memenangi 62.5% perlawanan mereka pada hari perlawanan pertama.

Di sisi lain, 3 kelab yang dinaikkan pangkat – Leicester, Ipswich dan Southampton – mempunyai jumlah hanya 7 kemenangan daripada gabungan 46 perlawanan pembukaan mereka sejak 1992.

Secara individu, terdapat 4 pemain bersama-sama memegang rekod untuk gol pembukaan hujung minggu terbanyak, dengan 8 serangan. Mereka ialah Alan Shearer, Frank Lampard, Wayne Rooney dan Mohamed Salah, bermakna pemain Mesir itu boleh mengambil rekod untuk dirinya sendiri dengan gol pada hari perlawanan pertama.

Perpindahan EPL

Arsenal dan Chelsea beralih kepada sensasi Stuttgart Serhou Guirassy dalam pencarian penyerang masing-masing, selepas sasaran utama mereka Benjamin Šeško telah menandatangani kontrak baharu dengan RB Leipzig. Guirassy telah menjaringkan 28 gol pada musim Bundesliga yang lalu dan klausa pelepasannya dipercayai murah, sekitar £17 juta. (Bild)

Penerbitan Portugis A Bola memberitahu kami bahawa Manchester United bersedia untuk mencetuskan klausa pelepasan £51 juta untuk bek tengah Sporting Goncalo Inacio, yang telah lama dikaitkan dengan perpindahan ke Liverpool.

Sementara itu, Liverpool dilaporkan sekali lagi memulakan perbincangan dengan Chelsea untuk Levi Colwill, menurut HITC. Juga mengenai Colwill, Sky Sports Germany mendakwa bahawa Bayern Munich juga berminat, tetapi mula menerima hakikat bahawa bayaran yang terlibat adalah terlalu tinggi.

Juventus telah mengadakan perbincangan dengan Manchester United mengenai perjanjian pinjaman untuk Jadon Sancho, sementara mereka berminat untuk mendapatkan Mason Greenwood juga. (Gazetta dello Sport)

CaughtOffside memberitahu kami bahawa pihak terbaru yang menunjukkan minat terhadap bek tengah Bologna, Riccardo Calafiori ialah Tottenham. Pasukan EPL sebelum ini yang dikaitkan dengan pemain itu ialah Liverpool.

Akhir sekali, Football Insider mendakwa bahawa Aston Villa memerhatikan ejen bebas Kelechi Iheanacho selepas dibebaskan dari Leicester City.

 

 

Share.
Leave A Reply