Pemain untuk Tonton di Euro 2024

UEFA Euro 2024 bermula hari ini di Jerman, dengan perlawanan pembukaan menyaksikan tuan rumah menentang Scotland.

Walaupun liputan harian kami akan memberi tumpuan kepada prestasi pemain Liga Perdana , hari ini kami akan melihat seorang pemain untuk ditonton bagi setiap pasukan di Euro 2024.

Pertama sekali, berikut adalah kumpulan untuk kejohanan tersebut.

Jadi tanpa berlengah lagi, siapa yang kita rasa patut diawasi dengan teliti?

Kumpulan A

Jerman – Florian Wirtz

Kecederaan ACL menyebabkan perancang Leverkusen itu, yang masih berusia 21 tahun, tidak dapat bersaing di Piala Dunia lalu.

Selepas memenangi MVP dalam satu musim di mana dia membawa kelabnya menjuarai beregu domestik tanpa kalah, dia kini bersedia untuk membawa Eropah dengan hebat di tanah air. Dia sudah pun mencipta sejarah untuk negaranya tahun ini, jaringannya menentang Perancis selepas 8 saat mencatatkan sebagai gol terpantas Jerman pernah.

Scotland – Scott McTominay

Dengan 7 gol dalam kelayakan, hanya Romelu Lukaku, Cristiano Ronaldo, Kylian Mbappé dan Harry Kane yang menjaringkan lebih banyak daripada pemain tengah Manchester United yang telah menjadi tonggak pasukannya, wira kultus kepada Tentera Tartan dan mendapat jolokan mesra ‘McSauce’.

Hungary – Milos Kerkez

Sudah tentu, semua orang mengetahui tentang pemain bintang Dominik Szoboszlai tetapi di belakang, pertahanan Bournemouth berusia 20 tahun itu telah menyesuaikan diri dengan kehidupan Liga Perdana dengan lancar dan dia adalah salah seorang pemain pertahanan paling menarik dalam permainan pada masa hadapan, sambil turut menawarkan kemantapan pertahanan yang diremehkan.

Switzerland – Manuel Akanji

Baru daripada satu lagi kemenangan kejuaraan di Manchester City, bintang Switzerland itu juga melakukan lebih banyak pemulihan bola sepanjang tempoh kelayakan berbanding pemain lain dan juga selesa menyempurnakan lebih banyak hantaran berbanding orang lain, bersinar di tengah-tengah pertahanan.

Kumpulan B

Sepanyol – Lamine Yamal

Mari kita lihat rekod yang dibuat oleh fenomena Barcelona. Pemain dan penjaring termuda LaLiga pernah? Semak. Pemula Liga Juara-Juara termuda? Semak. Pemain antarabangsa Sepanyol termuda dan penjaring gol? Semak. Pembuat penampilan Kejohanan Eropah termuda pernah? Yang belum selesai.

Masih baru 16 tahun, dia sudah mempunyai 2 gol untuk negaranya dan hampir pasti akan menambah jumlah itu di Jerman.

Croatia – Luka Sučić

Sementara orang lain akan tertumpu pada detik-detik besar terakhir dalam karier antarabangsa Luka Modrić, perhatikan pemain tengah Salzburg itu dan sebarang peluang yang mungkin datang kepadanya.

Dia amat dipandang tinggi di tanah airnya, dia muncul daripada kempen individu yang luar biasa, dia melihat kembali ke tahap terbaiknya selepas menjalani pembedahan lutut setahun lalu.

Itali – Alessandro Bastoni

Pemain kuat dalam kejohanan terakhir Leonardo Bonucci dan Giorgio Chiellini kini telah bersara. Giorgio Scalvini dan Francesco Acerbi akan terlepas kejohanan kerana kecederaan.

Tanggungjawab sangat banyak terletak pada bek tengah Inter untuk meningkatkan sebagai ketua pertahanan dan mengukuhkan reputasinya sebagai pertahanan Itali yang hebat seterusnya.

Albania – Jasir Asani

Dilahirkan di Macedonia dan bermain bola sepak kelabnya di Korea Selatan, pemain berusia 27 tahun itu diberikan topi pertamanya oleh jurulatih Sylvinho tahun lalu dan telah menikmati masa berbulan madu untuk memulakan kerjaya antarabangsanya, menjaringkan 3 dan membantu 3 dalam 8 perlawanan kelayakan – dan telah menunjukkan dia mempunyai mata untuk yang menakjubkan pada beberapa kali.

Kumpulan C

Slovenia – Benjamin Šeško

Hanya ada seorang lelaki yang dunia akan tonton di bahagian Slovenia pada musim panas ini.

Penyerang bintang Šeśko, yang menjaringkan 18 gol untuk RB Leipzig musim lalu dan sudah mempunyai 11 gol untuk negaranya pada usia 21 tahun, telah diikuti rapat oleh Arsenal, Chelsea, Milan dan banyak lagi. Bagaimanapun, spekulasi telah ditamatkan dengan berkesan dengan menandatangani kontrak baharu bersama kelab Jerman itu.

Denmark – Mikkel Damsgaard

Jurulatih Kasper Hjulmand telah menerima kritikan kerana mengabaikan pemain prestasi yang memihak kepada muka biasa yang tidak betul-betul pada lagu. Dalam pertaruhan bermain, tekanan adalah kepada Mikkel Damsgaard untuk beraksi, terutamanya selepas setahun di mana dia berjaya menjaringkan dua assist dan tiada gol – dan apabila dia dipilih dengan mengorbankan Matt O’Riley dan Nicolai Vallys, yang kedua-duanya menikmati musim cemerlang.

Serbia – Dušan Tadić

Apabila pemain berusia 35 tahun itu memenangi cap ke-106 rekodnya pada Mac, ia membawanya ke wilayah yang belum dipetakan untuk pemain antarabangsa senior Serbia. Dia akan cuba menambah beberapa caps lagi dan mungkin juga akan pergi ke matahari terbenam dengan satu penampilan terakhir kejohanan tetapi tidak silap, dia masih mampu memberikan impak yang besar – seperti yang dibuktikan dengan 16 gol dan 16 assist untuk Fenerbahçe musim lalu.

England – Cole Palmer

Terdapat beberapa nama bintang yang mendahuluinya di England yang sedang bertanding, tetapi dia sudah terkeluar dari sasaran untuk negaranya (dalam fesyen penalti sejuk yang tanda dagangan tidak kurang) dan sama ada di luar bangku simpanan atau dari awal, dia pastinya memperoleh peluang pada kejohanan utama pertamanya.

Kumpulan D

Poland – Piotr Zieliński

Mengikut pengakuannya sendiri, ia adalah musim yang “pelik” untuk pemain tengah itu, yang bersetuju untuk menyertai Inter secara percuma dan kemudian mendapati dirinya telah dibekukan oleh Napoli akibatnya. Ini bermakna dia tidak benar-benar menyertai pertandingan dalam keadaan puncak, setelah menghabiskan 90 minit hanya dua kali pada tahun kalendar ini. Betapa mahalnya sebarang karat?

Belanda – Jeremie Frimpong

Mesin terbang Bayer Leverkusen kelihatan seperti dia mungkin satu-satunya nama utama yang meninggalkan Die Werkself pada musim panas ini selepas musim fenomenal mereka. Pertunjukan bintang yang berterusan untuk negaranya boleh meningkatkan harga permintaan juara Jerman itu.

Austria – Christoph Baumgartner

Salah seorang ahli pasukan Leipzig yang tidak digembar-gemburkan yang mungkin tidak mendapat pujian yang sepatutnya, rekod jaringan cemerlangnya untuk negaranya adalah bukti kerosakan yang boleh dilakukannya dari bahagian tengah jika diberi masa dan ruang untuk menganyam keajaibannya.

Perancis – N’Golo Kanté

Selepas 2 tahun tidak menyertai pasukan antarabangsa berikutan perpindahannya ke Arab Saudi, bekas pemain Chelsea itu akhirnya kembali cergas. Jika Aurélien Tchouaméni tidak cukup cergas, Didier Deschamps akan bergantung kepadanya. Tetapi adakah dia akan memiliki kedinamikan zaman dahulu?

Kumpulan E

Belgium – Johan Bakayoko

Generasi baharu bintang Belgium hadir dan ia diterajui oleh PSV ace. Peminat yang merindui selepas Eden Hazard yang kini sudah bersara mungkin tidak akan berbuat demikian untuk masa yang lama jika dia boleh membawa prestasi kelabnya ke peringkat antarabangsa pada musim panas ini.

Slovakia – Ondrej Duda

Ke mana pemain tengah Verona itu pergi, tindakan akan menyusul. Daripada pemain yang bertanding di Euro 2024, tiada siapa yang melakukan lebih banyak kesalahan dalam kelayakan berbanding Duda, manakala hanya Dominik Szoboszlai yang lebih banyak dikasari. Dia sentiasa berada di tengah-tengahnya.

Romania – George Pușcaș

Penyerang itu sudah pun mempunyai sebelum ini kerana merobek Kejohanan Eropah. Pada 2018, pada edisi U21, dia menjaringkan 7 kali dalam kelayakan dan 4 kali pada kejohanan itu untuk menjadi penjaring rekod Romania pada peringkat itu dan merembat mereka ke penamat separuh akhir. Kini berusia 28 tahun, dia belum mencapai potensi awal itu, tetapi mungkinkah ini musim panas dia melakukannya di Euro yang lain?

Ukraine – Georgiy Sudakov

Bakat muda paling cemerlang dalam bola sepak Ukraine, playmaker Shakhtar sudah pun menjadi antara nama pertama dalam lembaran pasukan untuk negaranya pada usia 21 tahun. Dia dijangka mengikuti Mykhailo Mudryk keluar dari Donetsk untuk mengesahkan perpindahan ke pasukan teratas Eropah lebih awal daripada kemudian.

Kumpulan F

Türkiye – Ferdi Kadıoğlu

Bek sayap penyerang dengan dua kaki, adalah sesuatu yang mengejutkan untuk melihat bintang Fenerbahçe itu disebut-sebut untuk melangkah ke peringkat seterusnya. Jangkakan dia untuk menunjukkan mengapa demikian dengan persembahan yang lebih menonjol untuk anak buah Vincenzo Montella di hadapan kumpulan peminat yang kuat dan besar.

Georgia – Giorgi Mamardashvili

Sudah tentu, kita boleh pergi dengan ‘Kvaradona’ Napoli, tetapi bintang Valencia, Mamardashvili muncul selepas kempen di mana dia memenangi anugerah Penjaga Gol Terbaik LaLiga. XG menentangnya ialah 43.7 tetapi dia hanya bolos 34 untuk 9.7 gol dihalang, menyelamatkan 3 penalti yang tinggi bersama dan memecahkan rekodnya sendiri untuk rekod bersih (13).

Portugal – Cristiano Ronaldo

Apabila Cristiano Ronaldo berada di kejohanan adakah mata akan tertumpu kepada orang lain? Lebih-lebih lagi apabila anda menganggap ia mungkin tarian terakhirnya untuk negaranya, walaupun jangan menolak dia untuk bersedia untuk Piala Dunia 2026.

Czechia – Patrik Schick

Tidak dinafikan bahawa Euro terakhir adalah milik penyerang Czech itu. Diikat untuk kebanyakan gol pada tahun 2021 dan penjaring Gol Kejohanan untuk serangan jarak jauh yang keterlaluan di Glasgow, dia mungkin tidak mempunyai musim individu yang paling berjaya di Leverkusen tetapi masih muncul dengan keteraturan yang cukup untuk mengekalkan rekod tanpa kalah mereka dan mengekalkan dirinya. tajam untuk musim panas yang besar lagi.

Share.
Leave A Reply