Ramalan

Chelsea 0-2 Brighton

Nota Utama

  • Ia bukanlah permulaan yang sempurna untuk Frank Lampard pada kedatangannya yang kedua sebagai pengurus Chelsea, setelah memulakan kendalian sementaranya dengan teruk. The Blues mengalami kekalahan 1-0 kepada Wolves di stadium Molineux pada hari Sabtu, hasil jaringan menakjubkan oleh Matheus Nunes
  • Brighton menyaksikan tujuh perlawanan tanpa kalah mereka merentasi semua pertandingan berakhir, setelah mengalami kekalahan 2-1 kepada Tottenham di utara London.

Panduan Borang

Chelsea – LDLDW

Brighton – LWDWD

Fakta Padanan

  • Chelsea bergelut di Stamford Bridge musim ini, hanya memenangi enam perlawanan setakat musim ini. Mereka telah menjaringkan hanya 16 gol di halaman sendiri dan kemenangan terakhir mereka di laman sendiri datang sebulan yang lalu, dalam kemenangan 1-0 ke atas Leeds.
  • Wolves mempunyai prestasi ketiga terburuk di tempat sendiri musim ini. Mereka bergelut di Molineaux setakat ini dan tidak sabar-sabar untuk mengelak satu lagi keputusan negatif di hadapan peminat mereka.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Raheem Sterling

Pemain Inggeris itu kembali daripada kecederaan dan merupakan salah seorang penyerang paling maut blues sebelum berada di meja rawatan. Dia akan bersemangat untuk memberi inspirasi kepada pasukannya kembali ke arah kemenangan.

Kaoru Mitoma

Penyerang Jepun itu telah menjadi salah satu nama Brighton yang terbaik dan paling prolifik pada tahun 2023 dan kini berada di landasan untuk mencapai dua digit untuk kempen itu, hanya tiga daripada jumlah itu.

Share.
Leave A Reply