Ramalan

Manchester United 2-1 Real Betis

Peringkat 16 terakhir Liga Europa UEFA bermula Khamis ini dan salah satu perlawanan yang akan berlangsung pada hari itu ialah Manchester United menentang Real Betis.

Gergasi Inggeris yang sedang mencari trofi kedua musim ini akan menjadi pilihan untuk menewaskan lawan Sepanyol mereka ketika mereka ingin memenangi trofi Eropah pertama mereka sejak 2017.

Nota Utama

  • Manchester United tidak tewas di tempat sendiri pada 2023. Mereka telah bermain 10 perlawanan dalam semua pertandingan tahun ini, memenangi sembilan daripadanya.
  • Real Betis berada di tempat lawan dengan baik kerana mereka telah memenangi tiga perlawanan terakhir di tempat lawan dalam semua pertandingan.
  • Gergasi Sepanyol itu juga telah memenangi lima daripada enam perlawanan terakhir mereka dalam perjalanan mereka.

Panduan Borang: Manchester United

Matlamat untuk Erik Ten Hag dan Manchester United adalah untuk bangkit selepas dihantar kepada penjaga gol oleh Liverpool pada hari Ahad.

Mereka meninggalkan Anfield dengan ekor di antara kaki mereka selepas bolos tujuh gol tanpa balas dalam kekalahan yang teruk.

Ia boleh menjadi salah satu yang merosakkan momentum yang telah mereka kumpulkan tetapi pada masa yang sama ia mungkin hanya satu kekalahan teruk. Mereka akan memerlukan prestasi yang kukuh untuk mengatasi keputusan itu dengan pasti.

Panduan Borang: Real Betis

Selepas bergelut untuk memperoleh keputusan seri tanpa jaringan di tempat sendiri menentang juara La Liga, Real Madrid, Betis akan mencari satu lagi keputusan besar apabila mereka bertandang ke Theater of Dreams pada Khamis.

Anak buah Manuel Pellegrini akan menyokong diri mereka untuk mendapatkan keputusan yang baik di tempat lawan kerana mereka telah berjalan dengan baik dalam perjalanan mereka tetapi ia bukan satu tugas yang mudah.

Fakta Manchester United lwn Real Betis

  • Ia akan menjadi pertemuan rasmi pertama antara kedua-dua kelab dalam sejarah. Satu-satunya kali mereka bertemu adalah dalam pertandingan persahabatan.
  • Manchester United kalah dalam perlawanan terakhir menentang lawan Sepanyol di tempat sendiri. Real Sociedad meraih kemenangan 1-0 menentang mereka pada peringkat kumpulan awal musim ini.
  • Real Betis telah menentang lawan Inggeris enam kali dalam sejarah mereka dan hanya menang sekali, kalah empat kali.
  • Manchester United mempunyai dua daripada tiga perlawanan terakhir Eropah menentang lawan Sepanyol dengan satu daripada kekalahan itu akan datang musim ini.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Casemiro

Pemain Brazil itu telah dipuji oleh sesetengah pihak sebagai pemain terbaik Manchester United sejak Eric Cantona. Berdasarkan apa yang telah mereka capai bersamanya sepanjang musim ini, sukar untuk menyangkal dakwaan tersebut.

Casemiro telah menentang Real Betis sebanyak 12 kali dalam kariernya dan menewaskan mereka tujuh kali.

Borja Iglesias

Penyerang Real Betis itu menjalani satu lagi musim yang baik untuk Los Verdiblancos dengan 10 gol untuk namanya di La Liga.

Terdapat peluang yang baik bahawa dia mungkin tidak melihat banyak bola seperti yang dia mahukan di Teater Impian jadi dia perlu menjadi klinikal apabila peluang itu datang.

Ramalan Manchester United lwn Real Betis

Manchester United tidak syak lagi akan lemah semangat dengan kekalahan sehebat ini tetapi mereka tetap menjadi pilihan untuk menang di Old Trafford.

Kemenangan bangkit untuk pasukan Inggeris akan menjadi keputusan yang paling mungkin, itulah sebabnya kami menang 2-1 untuk Red Devils di tempat sendiri kepada Betis.

Share.
Leave A Reply