Ramalan

Aston Villa 2-1 Leeds

Nota Penting

  • Leeds hanya mampu melakar keputusan seri menentang pasukan West Ham yang menghampakan di Elland Road. Mereka akan berusaha untuk melupakan prestasi lepas apabila mereka bertemu pasukan Aston Villa yang amat berdisiplin.
  • Aston Villa juga gagal memungut tiga mata penuh menentang pasukan Wolves dan hanya dapat seri 1-1 di Molineux. Unai Emery akan mencuba sedaya upaya untuk meneruskan prestasi cemerlangnya yang menyaksikan beliau hanya kalah sekali sejak kembali ke bola sepak Inggeris.

Panduan Prestasi

Aston Villa – DLWWW

Leeds – DDWWL

Fakta Perlawanan

  • Leeds masih belum merekod sebarang kemenangan dalam lima pertemuan terakhir mereka menentang Villans. Mereka masih belum tewaskan lawan mereka sejak promosi mereka ke Liga Premier dan sebarang rekod kemenangan Leeds ke atas Villa hanya dapat dilihat pada awal penyertaan mereka di Liga Premier.
  • Aston Villa hanya kalah sekali dalam dua lima pertemuan terakhir Liga Premier Inggeris.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Ollie Watkins

Penyerang Inggeris itu gagal membantu pasukannya mengalahkan Stevenage dalam piala FA dan beliau akan berusaha mengubah nasib itu apabila pasukannya menentang lawan dari Liga Premier kali ini.

Rodrigo Moreno

Ia tidak dinafikan yang beliau adalah pemain terbaik dan paling dipercayai pada masa ini bagi Leeds. Rodrigo terus berusaha gigih untuk pasukan Leeds United yang jelas tidak konsisten.

Share.
Leave A Reply