Ramalan

Newcastle United 2-0 Brentford

Lebih 1.5 Gol

Newcastle United Handicap Asia -1

 

Nota Penting

  • Di samping terlibat dalam hampir separuh daripada 15 gol Brentford dalam Liga Perdana pada musim ini (5 gol, 2 bantuan jaringan), Ivan Toney telah melakukan lebih banyak rembatan (23) dan mencipta lebih banyak peluang daripada permainan terbuka (10) daripada mana-mana pemain lain untuk Bees pada musim ini.
  • Penyerang Newcastle, Callum Wilson telah menjaringkan lima gol dalam lima perlawanan terakhir Liga Perdananya, dan sedang ingin menjaringkan gol dalam tiga perlawanan liga di tempat sendiri secara berturut-turut buat kali pertama sejak bulan Oktober 2021.

 

Panduan Formasi

Newcastle United: MSSKS

Brentford: SKMSS

 

Fakta Perlawanan

  • Lima pertemuan liga antara Newcastle dan Brentford di St James’ Park telah menyaksikan 24 gol dijaringkan pada satu purata 4.8 untuk setiap perlawanan. Semua permainan ini telah berada dalam dekad yang berbeza-beza (1930-an, 1940-an, 1990-an, 2010-an, 2020-an).
  • Pasukan London itu telah gagal menjaringkan gol dalam setiap tiga perlawanan Liga Perdana terakhir mereka di tempat lawan ketika menentang Newcastle – Magpies telah dibolosi sekurang-kurangnya sekali dalam setiap 12 perlawanan sedemikian sebelum ini, menghasilkan 29 gol secara keseluruhan.

 

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Allan Saint-Maximin

Pemain sayap Perancis yang licik itu adalah ancaman serangan terbesar untuk Magpies kerana dia boleh menjaringkan gol sama seperti dia boleh mencipta peluang.

 

Ivan Toney

Pemain Inggeris itu telah menjadi salah seorang penyerang teratas dalam liga teratas dan telah diberi ganjaran topi Inggeris untuk semua kerja kerasnya pada musim ini.

Share.
Leave A Reply