Southampton

Southampton sedang mengalami satu lagi penghujung musim yang mengecewakan. Mereka telah tewas tiga daripada empat perlawanan liga terakhir mereka di mana mereka telah melepaskan empat gol dalam dua daripada perlawanan tersebut. Berita baik untuk Saints ialah mereka tidak menghadapi masalah penyingkiran.

Saints hanya telah memperolehi tiga mata daripada lima perlawanan terakhir Liga Perdana di laman sendiri dan bolos 12 gol secara keseluruhan. Itu adalah penurunan besar dalam prestasi selepas sepuluh perlawanan liga tanpa kalah sebelum prestasi mereka menurun. Sepatutnya terdapat satu skuad yang penuh tanpa Livramento untuk dipilih oleh Hasenhüttl.

 

Liverpool

Liverpool telah memenangi Piala FA pada hari Sabtu tetapi harapan mereka untuk memenangi empat kejuaraan sedang tidak kelihatan terlalu baik. Mereka berada di tempat kedua dalam Liga Perdana dan jika pendahulu Manchester City menang pada hari Ahad menentang West Ham, itu akan membawa mereka enam mata di depan Reds. Mereka hanya boleh berharap untuk Man City mengalami kekalahan dan jika itu berlaku, walaupun memenangi dua perlawanan liga terakhir mereka tidak akan menjamin mereka gelaran jika City memenangi perlawanan liga terakhir mereka.

Oleh itu, Liverpool bukan sahaja akan keluar untuk menewaskan Southampton dan kemudian Wolves tetapi untuk menjaringkan banyak gol juga, untuk meningkatkan perbezaan gol mereka. Salah, Van Dikh dan Fabinho kekal diragui dalam pemilihan pemain oleh Klopp.

 

Ramalan

Liverpool yang telah memenangi piala FA akan meneruskan usaha mereka untuk memenangi empat kejuaraan, tetapi dengan merebut trofi dalam penentuan sepakan penalti selepas lebih 120 minit permainan mungkin menjejaskan pemain. Walau apa pun, Reds harus menang dengan sekurang-kurangnya dua gol ke atas Saints dalam perlawanan ini.

Southampton 0 – 3 Liverpool

Liverpool -1.25 (Asian Handicap)

Share.
Leave A Reply