Manchester City

Pep Guardiola nampaknya akan membawa lari kejuaraan pada musim ini tetapi mereka tersandung sedikit dalam beberapa minggu kebelakangan ini dan prestasi sensasi Liverpool menyaksikan mereka hanya 1 mata di belakang pendahulu Man City. Oleh itu, perlawanan ini boleh dikatakan akan menetapkan perlawanan Liga Perdana yang paling dinanti-nantikan pada musim ini.

Kevin De Bruyne kelihatan paling berbahaya semasa kemenangan perlawanan pertama Liga Juara-Juara pada pertengahan minggu lalu semasa menentang Atletico, di mana ia memerlukan pengenalan Phil Foden untuk melepaskan KDB untuk gol kemenangan tunggal. Kedua-duanya boleh bergandingan sekali lagi pada hari Ahad, dengan bintang muda Inggeris itu pastinya melakukan yang secukupnya untuk mendapat tempat dalam kesebelasan utama.

 

Liverpool

Bagi Jurgen Klopp dan Liverpool, mereka benar-benar beraksi. Mereka menentang Manchester City di Wembley dalam separuh akhir Piala FA hujung minggu depan, dan berpotensi bertemu City dalam final Liga Juara-Juara juga, tetapi Klopp menikmati cabaran ini menentang Pep.

Liverpool telah memenangi 10 perlawanan Liga Perdana secara berterusan untuk menyeret diri mereka kembali ke dalam perbualan kejuaraan. Walau bagaimanapun, Liverpool mempunyai saingan yang lebih sukar apabila membabitkan baki perlawanan tetapi sesiapa yang memenangi perlawanan ini akan percaya mereka boleh meneruskan dan memenangi kejuaraan. Walaupun Ramadan telah bermula, pemain utama Liverpool, Salah dan Mane dijangka akan memberikan yang terbaik.

 

Ramalan:

Pertembungan carta teratas, dua pasukan terbaik di England sejak beberapa tahun lalu, pemisahan 1 mata dalam liga dengan baki 7 lagi perlawanan – ini akan menjadi satu perlawanan yang sukar. Mereka sama ada akan mematahkan satu sama lain dengan kualiti mereka atau banyak jaringan yang akan dihasilkan. Apapun, kami menjangkakan ia akan menjadi seri yang cemerlang.

Manchester City 2 – 2 Liverpool

Liverpool +0.5 (Asian Handicap)

Lebih 2.75 Gol

 

Share.
Leave A Reply