Anugerah Matchday 6

Hari perlawanan keenam musim 2024/25 telah berlalu, jadi hari ini kami memberikan anugerah Liga Perdana kami!

Manchester City kehilangan beberapa mata lagi dengan seri menentang Newcastle , Everton mendapat kemenangan pertama kempen menentang Pala ce , manakala Chelsea dan Brighton bermain separuh masa pertama untuk berzaman .

Liverpool naik ke tangga teratas dengan kemenangan 2-1 di tempat lawan menentang Wolves , manakala pada hari Ahad Ipswich mendapat keputusan seri keempat berturut-turut menentang Villa dan United mendapat malu di tempat sendiri menentang Spurs .

Anda juga boleh klik di sini untuk menyemak semua laporan kami daripada tindakan hujung minggu ini.

Jadi siapa yang mendapat anugerah kami minggu ini? Baca terus untuk mengetahui.

Pemain Terbaik

Hanya ada seorang pemenang sahaja. Tuan-tuan dan puan-puan, Cole Palmer!

Empat gol pada separuh masa pertama perlawanan menentang Seagulls memastikan bahawa dia adalah pemain EPL pertama yang pernah melakukannya, menulis namanya dalam cerita rakyat Chelsea.

Mengikut pengakuannya sendiri, dia boleh mempunyai lima atau enam, terutamanya kerana dia terkena tiang sekali dan mempunyai serangan yang tidak dibenarkan walaupun sebelum menjaringkan gol pertamanya dalam permainan, tetapi kami meneka dia masih cukup gembira dengan poker.

Topi untuk awak, budak!

XI terbaik

GK – Mads Hermansen (Leicester)

RB – James Justin (Leicester)

CB – Micky van de Ven (Tottenham)

CB – Cristian Romero (Tottenham)

LB – Josko Gvardiol (Manchester City)

CM – Sandro Tonali (Newcastle)

CM – Dwight McNeil (Everton)

CM – Cole Palmer (Chelsea)

RW – Dejan Kulusevski (Tottenham)

ST – Liam Delap (Ipswich)

LW – Gabriel Martinelli (Arsenal)

Matlamat Terbaik

Pembukaan Evanilson menentang Southampton.

Ok, dengar cakap kami. Pastinya, gol penyamaan Justin untuk Leicester berjaya dijaringkan, sepakan percuma Palmer untuk melengkapkan hatriknya adalah hebat dan kami juga menyukai sepakan voli Mbeumo untuk memberikan Brentford pendahuluan pada minit pertama yang sudah biasa.

Tetapi kami akan menggunakan Evanilson – dan terutamanya kerana bantuan Marcus Tavernier – untuk yang ini kerana ia menampilkan banyak perkara tentang Liga Perdana: kesedaran, reaksi pantas, fokus dan ketepatan.

Cuba tengok sendiri.

Evanilson menjaringkan gol pertama Liga Perdana dalam separuh masa pertama BLITZ | AFC Bournemouth 3-1 Southampton

Permainan Terbaik

Arsenal vs Leicester City mendapat anugerah ini daripada kami minggu ini. Chelsea vs Brighton adalah pesaing yang kuat, tetapi mereka menjejalkan semua aksi pada separuh masa pertama. Sebaliknya, Arsenal dan Leicester mengadakan pertandingan yang mempunyai banyak drama sepanjang, serta persembahan terbaik.

Lagipun, bukan setiap hari penjaga gol terbaik pada hari perlawanan adalah seseorang yang terpaksa memungut bola dari jaring sebanyak empat kali.

KEMENANGAN BESAR! 🤩 | SOROTAN | Arsenal lwn Leicester City (4-2) | Martinelli, Trossard x2, Havertz | PL

Statistik Terbaik

Di sini kita bercakap tentang Brentford sekali lagi. Untuk perlawanan ketiga berturut-turut mereka telah berjaya membuka jaringan pada minit pertama, menjadi pasukan Liga Perdana pertama yang pernah mencapai kejayaan itu.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Sudah tentu, Bruno Fernandes melakukan kekasaran terhadap James Maddison, tetapi terdapat tanda tanya yang serius mengenai sama ada ia cukup untuk kad merah terus.

Kami merasakan seperti VAR sepatutnya campur tangan dan meminta pengadil Chris Kavanagh menyemak semula insiden itu, terutamanya kerana kapten United itu telah tergelincir dan hilang keseimbangan, menjadikannya jelas bahawa tiada niat jahat dalam cabaran itu.

Walaupun ia mungkin tidak akan memberikan United jalan kembali ke dalam permainan kerana mereka menunjukkan prestasi yang buruk tanpa mengira, ia masih merupakan keputusan yang membuatkan kita tertanya-tanya mengapa sebenarnya VAR tidak menjalankan tugasnya pada setiap masa.

Penggantian Terbaik

Tiada pemain yang keluar dari bangku simpanan benar-benar menyerlah kali ini melalui beberapa kepahlawanan menjaringkan gol. Pemain seterika terbaik hujung minggu ini boleh dikatakan pemain sayap berusia 20 tahun Carlos Forbs, yang masuk pada separuh masa untuk Wolves dan membawa banyak tenaga dan usaha kepada pasukannya, tetapi tidak banyak produk akhir.

Detik Paling Lawak

Romeo Lavia tidak begitu murah hati dengan pujiannya untuk Cole Palmer. Kami tidak bersetuju, tetapi menganggapnya lucu tanpa mengira.

Share.
Leave A Reply