Statistik Paling Menarik Dari Sukan Liga Perdana Hujung Minggu Ini

 

Sembilan daripada 10 perlawanan pada hari perlawanan ke-6 telah dimainkan dan ia amat menyeronokkan, dengan beberapa persembahan yang mengagumkan ( ya, Cole Palmer, kita jumpa ) dan kekalahan di tempat sendiri yang memalukan .

 

Jadi sementara kita bersiap sedia untuk Bournemouth menentang Southampton malam ini , kenapa tidak kita lihat statistik EPL terbaik dari perlawanan Sabtu dan Ahad?

 

Anda juga boleh membaca semua laporan perlawanan kami jika anda klik di sini .

Lebah Terbang Awal Lagi

Kami semua di sini di EPLNews menyangka bahawa Brentford tidak mungkin dapat membuka jaringan SEMULA pada minit pertama dan anak lelaki, adakah kami salah! Bryan Mbeumo melakukan rembatan voli hebat selepas 37 saat menentang West Ham, menjadikan Bees satu-satunya pasukan EPL yang pernah menjaringkan gol pada minit pertama daripada tiga perlawanan berturut-turut.

 

Selepas mendapat gol 22 saat dalam perlawanan menentang City dan 23 saat menentang Tottenham, pemain permulaan kegemaran semua orang telah melakukannya sekali lagi. Satu-satunya kelemahan ialah seolah-olah ada perkara seperti menjaringkan gol terlalu awal, kerana semua usaha permulaan mereka hanya memperoleh satu mata daripada tiga gol ini.

Manchester City Macam Lawan Newcastle

Gol Josko Gvardiol menentang Magpies dalam sepak mula waktu makan tengah hari Sabtu adalah perlawanan ke-32 berturut-turut menentang mereka yang mereka telah menemui jaringan. Ini kini merupakan rentetan terpanjang yang dijaringkan oleh satu pihak terhadap yang lain dalam sejarah Liga Perdana.

 

 

Walaupun permainan itu berakhir dengan seri (yang kedua berturut-turut untuk Cityzens), mungkin ada sesuatu tentang City bermain menentang hitam-putih Newcastle yang membuatkan mereka kelihatan merah.

Anthony Gordon Menikmati Permainan Besar

Bercakap tentang permainan Newcastle vs City, Gordon memenangi penalti yang dia menukar sendiri. Dengan serangan ini dia membuat tujuh perlawanan di tempat sendiri daripada lapan terakhir menentang ‘enam besar’ lawan yang dia mendapat gol.

 

Kontrak baru yang dikhabarkan itu tidak dapat ditandatangani tidak lama lagi.

Cole Palmer. Itu sahaja.

Nah, tidak, bukan itu sahaja. Kita boleh berlirik tentangnya selama sehari atau lebih, memandangkan persembahannya yang luar biasa menentang Brighton pada hari Sabtu.

 

Dia meneruskan dan menjaringkan EMPAT kali, menjadi pemain EPL pertama yang pernah mendapat empat gol dalam separuh masa pertama satu perlawanan Prem. Tambahan pula, dia kini mempunyai tiga hatrik untuk Chelsea dalam liga, hatrik paling banyak untuk pemain Blues dalam pertandingan itu. Yang lain? Jimmy Floyd Hasselbaink, Didier Drogba dan Frank Lampard. Bukan syarikat yang buruk untuk menyertai.

Manchester United Dalam Masalah

Dan telah menghadapi masalah sejak Sir Alex Ferguson bersara, nampaknya. Kekalahan terbaru mereka adalah satu yang memalukan dan ia membawa satu lagi statistik yang menunjukkan kepada kita betapa hebatnya orang Scotland itu.

 

 

Opta telah menegaskan bahawa United telah tewas 22 daripada 1,035 perlawanan liga dengan tiga atau lebih gol di bawah pengurus legenda mereka. Bagaimanapun, dalam 424 perlawanan EPL sejak pemergiannya, mereka kini mempunyai 23 kekalahan sebegitu.

 

Berapa banyak lagi masa yang Erik ten Hag dapat?

Share.
Leave A Reply