Pratonton Liverpool lwn Bournemouth

  • Liverpool untuk menang
  • Salah untuk menjaringkan gol

Liverpool Mencari Penebusan Selepas Kekalahan Mengejutkan

Permulaan kemenangan 100% Arne Slot yang mengagumkan ketika pengurus Liverpool terhenti di luar jangkaan dalam perlawanan terakhir Liga Perdana mereka, dengan kekalahan mengejut 1-0 di laman sendiri kepada Nottingham Forest.

The Reds mempunyai sedikit masa untuk memikirkan kekalahan itu, kerana mereka mendapati diri mereka ketinggalan 1-0 dalam masa tiga minit menentang AC Milan dalam aksi Liga Juara-Juara UEFA pertengahan minggu. Bagaimanapun, mereka mempamerkan ketabahan dengan melakukan kebangkitan untuk memastikan kemenangan 3-1 .

Kini, Liverpool akan kembali ke Anfield dengan bersemangat untuk memperbetulkan kesilapan daripada kekecewaan liga minggu lalu.

Mereka berdepan kemungkinan tewas dalam perlawanan Liga Perdana berturut-turut buat kali pertama sejak enam kekalahan di tempat sendiri antara Januari dan Mac 2021 di bawah kendalian Jürgen Klopp.

Dengan pemikiran ini, Liverpool akan berbesar hati untuk mengalu-alukan Bournemouth, pasukan yang telah mereka kuasai dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

The Reds telah memenangi sepuluh daripada 11 pertemuan head-to-head terakhir mereka (L1) menentang Cherries, dengan agregat skor 37-3 dalam kemenangan tersebut.

Perjuangan dan Kemenangan Bersejarah Bournemouth

Bournemouth menuju ke Merseyside dalam prestasi buruk, setelah memenangi hanya satu daripada lapan perlawanan terakhir mereka (D2, L5) berikutan kekalahan 1-0 kepada Chelsea dalam perlawanan liga sebelum ini.

Perlawanan itu terkenal atas sebab yang salah, kerana ia mencatat rekod Liga Perdana dengan 14 kad kuning diedarkan—yang paling banyak dalam satu perlawanan dalam sejarah pertandingan.

Walau bagaimanapun, pasukan Andoni Iraola boleh menarik sedikit dorongan daripada kemenangan terbaru mereka, yang datang di Merseyside dengan cara yang dramatik.

The Cherries memastikan kemenangan 3-2 ke atas Everton, walaupun ketinggalan 2-0 sehingga minit ke-87, menjadikannya yang terbaru pasukan telah membalikkan defisit dua gol untuk menang dalam sejarah Liga Perdana.

Bagaimanapun, perjalanan Bournemouth ke Anfield mewakili cabaran yang lebih sukar, terutamanya memandangkan rekod buruk mereka di tempat lawan menentang pasukan empat teratas. Mereka telah tewas 25 daripada 29 perlawanan terakhir di tempat lawan Liga Perdana menentang pasukan bermula hari itu di empat teratas (W2, D2).

Pemain Utama untuk Tonton

Mohamed Salah (Liverpool)

Salah mempunyai rekod cemerlang menentang Bournemouth, menjaringkan sembilan gol dalam banyak perlawanan head-to-head.

Dia boleh menjadi pemain keempat yang menjaringkan sepuluh gol Liga Perdana menentang Cherries jika dia menemui jaringan dalam perlawanan ini.

Menariknya, tiada satu pun daripada empat gol Salah yang dijaringkan di Anfield menentang Bournemouth menjadi gol pembukaan, jadi dia mungkin tidak menyerang terlebih dahulu tetapi berkemungkinan akan memberi impak kemudian dalam permainan.

Antoine Semenyo (Bournemouth)

Semenyo boleh menjadi pemain berbahaya Bournemouth jika pelawat ingin meniru strategi Nottingham Forest untuk mengawal keadaan sebelum melakukan serangan lewat. Empat daripada enam gol terakhir Semenyo hadir selepas minit ke-80, menjadikannya ancaman pada lewat permainan untuk Cherries.

Penguasaan Liverpool dan Cabaran Bournemouth

  • Rekod H2H Liverpool baru-baru ini menentang Bournemouth: The Reds telah memenangi sepuluh daripada 11 pertemuan terakhir Liga Perdana mereka, dengan garis agregat 37-3.
  • Rekod Bournemouth di tempat lawan menentang pasukan empat teratas: Bournemouth telah tewas 25 daripada 29 perlawanan di tempat lawan terakhir Liga Perdana menentang pasukan bermula hari itu di empat teratas (W2, D2).
  • Prestasi semasa Bournemouth: The Cherries hanya memenangi satu daripada lapan perlawanan terakhir mereka (D2, L5).

Kesimpulan

Liverpool akan bersemangat untuk bangkit daripada kekalahan mereka yang tidak dijangka kepada Nottingham Forest dan meneruskan penguasaan mereka ke atas Bournemouth.

The Cherries, walaupun mampu melakukan kemunculan semula seperti yang dilihat dalam kemenangan mereka ke atas Everton baru-baru ini, menghadapi tugas yang jauh lebih sukar di Anfield.

Dengan Liverpool sedang mencari untuk mendapatkan semula momentum, dan Bournemouth bergelut dalam prestasi dan menentang lawan empat teratas, tuan rumah adalah pilihan untuk menuntut kemenangan.

Ramalan : Liverpool akan menang dengan selesa, dengan Mohamed Salah menambah jumlah gol yang mengagumkan ketika menentang Bournemouth.

Untuk maklumat lanjut tentang permainan ini, anda juga boleh melawat:
Liverpool lwn Bournemouth, 2024/25 | Liga Perdana 

Share.
Leave A Reply