Bagaimana Prestasi Pasukan Liga Perdana Dalam Liga Juara-Juara Minggu Ini

Hari perlawanan pertama Liga Juara-Juara UEFA yang baru disusun semula kini telah selesai, dengan perlawanan berlangsung pada hari Selasa dan Rabu biasa, serta Khamis, yang merupakan perlawanan pertama.

Empat pasukan Liga Perdana telah mengambil bahagian dalam perlawanan minggu ini – Aston Villa, Liverpool, Manchester City dan Arsenal – dengan kekayaan bercampur-campur, tetapi tiada seorang pun daripada mereka tewas. Jadi mari kita lihat bagaimana pasukan Inggeris di UCL melakukan minggu ini dan bagaimana kedudukannya selepas lapan hari perlawanan pertama.

Vila Aston

Pasukan Birmingham adalah yang pertama mewakili England bermain permainan UCL mereka dan ia datang selepas lebih empat dekad sejak penampilan terakhir mereka di Piala Eropah.

Mereka memulakan kempen mereka pada hari Selasa, di tempat lawan di Switzerland menentang Young Boys dan menang besar 3-0 . Anak buah Unai Emery boleh menang dengan margin yang lebih besar, tetapi mempunyai dua gol yang tidak dibenarkan untuk bola baling dalam pembentukan, serta lebih banyak peluang besar yang mengemis.

Gol daripada Tielemans, Ramsey dan Onana meletakkan permainan di tempat tidur dan menyediakan asas yang baik untuk percubaan Villa untuk mara ke peringkat kalah mati.

Liverpool

The Reds terpaksa bangkit dari belakang untuk menewaskan AC Milan dalam salah satu sepak mula lewat Selasa selepas gol minit ketiga Pulisic.

Walaupun kekayaan yang ada pada Arne Slot dalam serangan, sebenarnya bek tengahnya yang mengembalikan mereka dalam permainan, dengan Konate dan van Dijk kedua-duanya menjaringkan tandukan sebelum separuh masa untuk menghidupkan permainan.

Memasuki separuh masa kedua, Szoboszlai yang memperoleh keputusan itu selepas beberapa latihan hebat di bahagian sayap daripada Gakpo.

Ia adalah persembahan yang baik pada akhirnya dari Liverpool, yang, seperti Aston Villa, memulakan kempen UCL mereka dengan kemenangan. Tetapi perlawanan yang lebih sukar akan datang untuk kedua-dua pasukan ini.

Manchester City

City adalah satu-satunya pasukan Inggeris yang beraksi pada hari Rabu dalam perlawanan ulangan final Liga Juara-Juara 2023 menentang Inter Milan. Sama seperti permainan itu, yang satu ini adalah urusan yang ketat, dengan kedua-dua pasukan membatalkan satu sama lain berkali-kali dan sekali lagi dalam perjalanan untuk seri 0-0 .

Terdapat peluang yang cukup untuk kedua-dua pihak untuk melakar kemenangan, tetapi kedua-duanya tidak cukup inspirasi untuk mengambilnya. Penjaga gol Inter, Yann Sommer juga berada dalam prestasi yang sangat baik, menangani segala-galanya yang City berjaya melepasi pertahanan Inter.

Salah satu berita terbesar yang keluar dari permainan adalah bahawa Kevin De Bruyne kini diragui untuk pertembungan blockbuster City menentang Arsenal dalam EPL hujung minggu ini, datang pada separuh masa untuk Phil Foden.

Arsenal

Selepas Selasa membawa dua kemenangan Inggeris dan banyak gol, Arsenal menyertai City dengan hanya memperoleh keputusan seri kosong menentang lawan Itali pada hari perlawanan pertama.

Ketika menentang juara Liga Europa musim lalu, Atalanta, pasukan Mikel Arteta hanya mampu mengumpul 0-0 di Bergamo dan perlu diingatkan bahawa mereka mempunyai penjaga gol David Raya untuk berterima kasih untuk itu.

Penyelamatan berganda beliau daripada penalti Mateo Retegui adalah satu pemandangan yang menarik untuk dilihat dan mungkin detik penjaga gol terbaik yang akan kita lihat sepanjang musim.

Sila lihat sendiri jika anda belum melihatnya.

DAVID RAYA BUAT JIMAT BERGANDA-GANDA 🤯 | SOROTAN | Atalanta lwn Arsenal (0-0) | Liga Cham pions

Share.
Leave A Reply