Manchester United lwn Fulham Preview

 

  • Manchester United untuk menang
  • Garnacho untuk menjaringkan gol atau membantu

 

Manchester United memulakan kempen Liga Perdana mereka di Old Trafford dengan harapan tinggi untuk memadamkan kenangan perjuangan musim lalu.

 

Musim 2023/24 menyaksikan mereka mengalami 14 kekalahan liga yang tidak dicemburui, paling banyak sejak kempen 1989/90. Mereka akan bersemangat untuk bermula dengan kuat, terutamanya memandangkan rekod kukuh mereka dalam aksi pembukaan tempat sendiri, dengan lima kemenangan daripada tujuh kemenangan terakhir mereka.

 

Ketibaan Matthijs De Ligt dan Noussair Mazraoui dari Bayern Munich minggu ini meneruskan jendela perpindahan yang positif, ketika pengurus Erik ten Hag menguatkan skuadnya dengan wajah yang tidak asing lagi di Ajax.

 

Kemasukan bakat ini mungkin penting kerana United ingin memperbaiki keputusan mengecewakan musim lalu.

Lawatan Mencabar Fulham ke Old Trafford

Fulham pula berdepan tugas berat. Kemenangan 2-1 yang tidak dapat dilupakan mereka di Old Trafford musim lalu menamatkan rekod 18 perlawanan tanpa kalah untuk United dalam perlawanan ini, menandakan kemenangan pertama Fulham di sana sejak Oktober 2003.

 

Walaupun kehilangan pemain utama seperti Tim Ream dan João Palhinha, penambahan Emile Smith Rowe boleh menyuntik beberapa kreativiti yang sangat diperlukan ke dalam barisan Cottagers.

 

Walau bagaimanapun, rekod keseluruhan Fulham di Old Trafford kekal suram, dan rekod peribadi pengurus Marco Silva menentang United (tiga kemenangan, tujuh kekalahan) juga tidak menimbulkan keyakinan.

 

Fulham perlu mengumpulkan semua keberanian dan kepintaran taktikal mereka untuk mengulangi pencapaian musim lalu.

Pemain Utama untuk Tonton

Alejandro Garnacho (Manchester United)

Selepas menjaringkan gol dalam Perisai Komuniti minggu lepas, pemain sayap muda itu akan berusaha untuk membawa prestasi itu ke dalam liga. Dikenali dengan jaringan cengkamannya, Garnacho sekali lagi boleh menjadi pembuat perbezaan untuk United.

 

Alex Iwobi (Fulham)

Wira dalam perlawanan yang sama musim lalu dengan pemenang minit ke-97, Iwobi telah membuktikan dia boleh melakukan detik-detik besar. Keupayaannya untuk mencari ruang dan penyudah di bawah tekanan akan menjadi kritikal bagi Fulham jika mereka mahu mengecewakan Red Devils sekali lagi.

Taruhan Hari Pembukaan

Memandangkan musim baharu Liga Perdana berlangsung, kedua-dua pasukan mempunyai banyak perkara untuk dibuktikan. Manchester United terdesak untuk bermula dengan cemerlang dan meletakkan penanda untuk musim ini, manakala Fulham berhasrat untuk membina pada penamat pertengahan jadual tahun lalu dan terus mengganggu peluang menentang pasukan teratas England.

 

Dengan pembelian musim panas yang strategik meningkatkan kedua-dua skuad, pertembungan ini boleh memberikan gambaran awal tentang prospek mereka untuk musim akan datang.

 

Untuk maklumat lanjut tentang permainan ini, anda juga boleh layari:
Man Utd lwn Fulham, 2024/25 | Liga Perdana 

 

Share.
Leave A Reply