Anugerah Matchday 8

 

Liga Perdana telah kembali dan, sementara kami masih mempunyai satu lagi rehat antarabangsa tahun ini, kami pastinya menikmati kembalinya bola sepak kelab dan semua yang ditawarkannya.

 

Perlawanan ke-8 membawa beberapa keputusan menarik, dengan kemenangan Bournemouth ke atas Arsenal pastinya yang paling banyak diperkatakan. Pada hari Ahad, Manchester City berjaya mencatatkan kemenangan lewat dari belakang menentang Wolves , manakala Liverpool mengatasi Chelsea 2-1 di Anfield .

 

Terdapat banyak drama pada hari Sabtu juga, dengan Villa menewaskan Fulham selepas ketinggalan, Spurs memberikan persembahan cemerlang menentang West Ham dan Manchester United juga mengesahkan kemenangan semula di tempat sendiri menentang Brentford .

 

Anda juga boleh klik di sini untuk menyemak semua laporan kami daripada tindakan hujung minggu ini.

 

Jadi siapa yang mendapat anugerah Liga Perdana kami minggu ini? Baca terus untuk mengetahui.

Pemain Terbaik

Terdapat beberapa calon yang layak, tetapi kami merasakan tiada siapa yang terlibat dalam segala yang dilakukan pasukannya pada hujung minggu ini dengan baik seperti Curtis Jones dari Liverpool.

 

 

Dia mendapat penalti (dua, jika kita mengira yang terbalik), menjaringkan gol dan sangat sukar untuk ditonton. Ia hanya terpulang kepadanya untuk bermula dari sini dan menunaikan janji yang selalu ditunjukkan oleh kerjaya mudanya.

XI terbaik

GK – Emiliano Martinez (Aston Villa)

 

RB – Ashley Young (Everton)

 

CB – Joel Veltman (Brighton)

 

CB – Michael Keane (Everton)

 

LB – Josko Gvardiol (Manchester City)

 

CM – Mario Lemina (Serigala)

 

CM – Facundo Buonanotte (Leicester)

 

CM – Curtis Jones (Liverpool)

 

RW – Mohamed Salah (Liverpool)

 

ST – Chris Wood (Nottingham Forest)

 

LW – Heung-min Son (Tottenham)

Matlamat Terbaik

Ya, kami boleh memberikannya kepada seluruh bahagian kiri Tottenham untuk gol Yves Bissouma menentang West Ham.

 

Sudah tentu, kami juga boleh memberikannya kepada Everton kerana gol mereka disudahkan oleh Michael Keane selepas McNeil tidak akan berputus asa dengan rutin sudut yang tidak berjaya pada mulanya.


Tetapi hanya ada satu pemenang: Gol penyamaan roket Josko Gvardiol menentang Wolves hanyalah salah satu daripada yang akan kami mainkan semula di kepala kami sepanjang minggu.

 

Inilah dia, bersama dengan sorotan lanjutan permainan yang penuh dengan drama:

 

SOROTAN LANJUTAN | Wolves 1- 2 Man City | Stones menjaringkan gol lewat lagi!

Permainan Terbaik

Southampton vs Leicester tidak betul-betul menjerit perlawanan tenda, tetapi sudah tentu ia adalah pilihan kami untuk perlawanan terbaik minggu ini.

 

The Foxes hanya enggan berbaring dan menerima kekalahan, sebaliknya bangkit daripada 0-2 untuk memenanginya dengan sepakan terakhir permainan.

 

Cuba tengok.

 

COMEBACK PALING GILA! 🤩 | Southampton 2 Leicester City 3

Statistik Terbaik

Fabian Hürzeler pastinya mendapat yang terbaik daripada Danny Welbeck. Selepas hanya lapan perlawanan pada 2024/25, penyerang itu telah terlibat secara langsung dalam sebanyak gol EPL (enam) seperti pada keseluruhan musim lalu.

 

 

Tiada pasukan Liga Perdana yang mempunyai lebih banyak pukulan sudut dalam satu perlawanan berbanding City 18 menentang Wolves. Ia adalah yang terakhir yang melakukan silap mata.

 

Dan satu lagi dari permainan Wolves vs City. Pada separuh masa, jumlah hantaran yang berjaya dalam sepertiga terakhir yang dimiliki oleh pasukan Guardiola ialah 218. Wolves? LIMA.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Bagaimana ia merah untuk Saliba menentang Bournemouth tetapi tidak untuk Tosin menentang Liverpool?

 

 

Ini adalah situasi yang sangat serupa, dengan boleh dikatakan lebih banyak hubungan dalam kes pertahanan Chelsea, tetapi pegawai perlawanan (termasuk VAR) memutuskan bahawa keputusan harus berbeza.

 

Terdapat terlalu banyak ketidakkonsistenan dalam piawaian pengadil dalam Liga Perdana pada masa ini dan sejujurnya kami tidak melihatnya akan berakhir dalam masa terdekat.

Penggantian Terbaik

Kami akan menyimpang dari kebiasaan dan pergi dengan anugerah Penggantian Paling Malang.

 

Pemain Fulham, Issa Diop berada di atas padang hanya lebih sedikit seminit apabila rempuhan malang bermakna dia menjaringkan gol untuk meletakkan Villa lebih jauh di hadapan.

 

Ia hanya boleh menjadi lebih baik dari sini.

Detik Paling Lawak

Ia lebih kepada statistik daripada seketika, tetapi kami tidak boleh menahan ketawa melihat fakta bahawa Darwin Nunez mempunyai lebih banyak terjahan dalam Liga Perdana musim ini daripada Declan Rice (9 vs 7).

 

Mental.

Share.
Leave A Reply