Pilihan Teratas FPL untuk Gameweek 6

Kami mungkin sudah berbunyi seperti rekod yang rosak dengan pengisytiharan mingguan kami musim Liga Perdana Fantasi 2024/25 sebagai berpotensi paling sukar.

Apa yang membuat ramalan kami berbeza ialah ia akan datang sebelum minggu kesepuluh musim ini. Tidak pernah musim liga dimulakan dengan begitu banyak huru-hara sehingga semua orang, sebulat suara, bersetuju bahawa terdapat keperluan untuk mengikat tali pinggang.

Kami telah melihat kecederaan utama dan kesilapan pengadil. Kami telah melihat pengurus menyesuaikan sistem. Bagaimana bolehFPLpengurus bekerja di sekitar keanehan ini untuk mendapatkan mata berharga dalam minggu keenam permainan sukan fantasi paling popular di dunia?

Kami melihat strategi terbaik untuk minggu 6 untuk menjawab soalan ini.

Analisis Minggu Permainan

Apa sahaja yang boleh berlaku pada minggu ke-5, memberikan kepercayaan kepada pengisytiharan kami bahawa musim ini akan menjadi musim yang sangat rumit bagi kebanyakan pengurus FPL, tanpa mengira pengalaman mereka.

Jamie Vardy dari Leicester City tewas menentang Everton, manakala Alexander Isak & Co. dikalahkan oleh Fulham yang tegas, yang menunjukkan bahawa mereka berada di dalamnya untuk bersaing dengan tulen musim ini.

Kedua-dua nama itu kini menjadi sebahagian daripada pemain yang paling banyak dipindahkan oleh pengurus menjelang minggu ke-6. Itu membuatkan pengurus mempunyai banyak pemain untuk dipilih, sudah tentu, tetapi dengan sedikit kekeliruan mengenai strategi yang betul untuk digunakan kerana telah menambat mereka ke bawah pemerolehan jangka panjang yang mungkin.

Kemudian terdapat masalah kecederaan dan kesesakan perlawanan yang pastinya akan menyebabkan pengurus bergilir pada minggu ke-6, yang membawa kepada lebih kekeliruan. Berikut ialah beberapa perlawanan untuk dilihat apabila membuat strategi perpindahan anda untuk minggu ini, sebelum kami memberikan anda tiga pilihan teratas kami.

Chelsea lwn Brighton and Hove Albion

Cole Palmer (£10.6m) dan Nicolas Jackson (£7.7m) adalah dua aset terbesar Chelsea atas sebab-sebab yang jelas. Jadon Sancho (£6.3m) kini terbukti menjadi aset berharga selepas dua bantuan dalam dua perlawanan dan kemungkinan akan bermula untuk pasukan Enzo Maresca menentang Brighton.

Sementara itu, Fabian Hürzeler telah kehilangan João Pedro (£5.6m) akibat kecederaan tetapi masih boleh mengharapkan bakat penyerang veteran Danny Welbeck (£5.7m) dan anak muda kreatif Simon Addingra (£5.5m) dan Yankuba Minteh (£5.5m) .

Brentford lwn West Ham United

Bryan Mbeumo (£7.2m) kekal sebagai bintang persembahan untuk Brentford sekarang setelah Yoanne Wissa tiada komisen. Pemain antarabangsa Cameroon itu telah mencatatkan jaringan atau bantuan dalam tempoh lima minit pertama dalam perlawanan terbaru Brentford, menjadikannya salah seorang pemain paling berbahaya dalam liga ketika ini. Sebaliknya, West Ham tidak mempunyai ekuiti yang mencukupi sekarang tetapi Mohammed Kudus (£6.3m) dan Jarrod Bowen (£7.5m) kekal sebagai ancaman untuk The Hammers untuk bangkit.

Pemain FPL Terbaik untuk Minggu 6

Gabriel Magalhães (£6.1m) – Arsenal

Ramai pengurus lebih suka memilih William Saliba berbanding Gabriel Magalhães apabila memilih pemain pertahanan Arsenal. Pemain Perancis itu adalah ketua di bahagian belakang dan bertanggungjawab untuk banyak aksi bertahan manakala Gabriel kebanyakannya menjadi sandarannya untuk membersihkan tumpahannya atau menjaga bola jarang yang dia terlepas. Tetapi pasang surut telah mula berubah terima kasih kepada persembahan terakhir yang terakhir.

Bersama Kai Havertz (£8.1m), pertahanan Brazil itu adalah penjaring gol terbanyak The Gunners musim ini dengan dua gol selepas lima perlawanan liga. Ini datang dari set piece, yang kini menjadi kelebihan Arsenal. The Gunners kembali ke Emirates pada minggu ke-6 menentang Leicester City, yang memberikan pengurus peluang besar untuk mendapatkan mata bersih dan kemungkinan mata sumbangan gol dengan menempatkan pertahanan yang menjaringkan gol, Gabriel, dalam skuad mereka.

Kai Havertz (£8.1m) – Arsenal

Dua gol Kai Havertz untuk Arsenal musim ini telah hadir di Emirates. Prestasinya di tempat sendiri adalah yang terbaik dalam liga selain raksasa penjaring gol Manchester City, Erling Haaland. Dengan peluang lain untuk menjaringkan gol atau lembaran bantuan menentang Leicester City yang lemah dalam pertahanan, bakat jarang pemain Jerman itu akan berguna untuk pengurus yang mencari mata bagus minggu ini. Mikel Arteta juga terdesak untuk meraih kemenangan setelah tergelincir ke tangga keempat selepas kekacauan dua minggu lepas dengan pengadil liga, jadi Havertz boleh mendapati dirinya di hadapan menentang Leicester.

Jhon Duran (£6.1m) – Aston Villa

Penyerang pelapis Aston Villa, John Duran, mengatasi penyerang utama mereka, Ollie Watkins. Pemain Colombia itu mempunyai nisbah xG (jaringan jangkaan) dan nisbah gol-per-minit yang lebih baik daripada Haaland walaupun telah menjaringkan kesemua empat gol liganya musim ini dari bangku simpanan. Dia tidak mungkin menggantikan Watkins dalam persediaan Villa selagi pemain Inggeris itu berada di kelab, tetapi dengan Villa berdepan Ipswich pada minggu ke-6 dan perlawanan Liga Juara-Juara UEFA menentang Bayern Munich hampir sejurus selepas itu, pengurus Villa Unai Emery mungkin memilih untuk memberi Duran permulaan pertama musim ini, yang memberikan peluang besar kepada ramai pengurus FPL.

Share.
Leave A Reply