Statistik EPL dari Sukan Sabtu

Dengan lapan perlawanan berlangsung semalam, termasuk beberapa keputusan yang mengejutkan (kami melihat anda, Liverpool vs Forest ), hari ini kami melihat beberapa statistik Liga Perdana terbaik daripada perlawanan tersebut.

Anda juga boleh mendapatkan semua laporan kami untuk setiap perlawanan EPL dengan mengklik di sini .

Pertama, ia bukan hujung minggu Prem pada 2024/25 tanpa Erling Haaland memecah rekod. Dia mencatatkan dua gol dalam kemenangan bangkit menentang Brentford , menjadikan jumlah golnya meningkat kepada sembilan gol dalam empat perlawanan EPL musim ini. Ini secara rasminya adalah permulaan terbaik dalam empat perlawanan untuk pemain Prem, dengan rekod Rooney sebelum ini iaitu lapan pukulan kini di cermin spion pemain Norway itu.

Daripada kejayaan Haaland, mari kita pergi ke hujung spektrum yang bertentangan. Pemain Southampton musim panas Ben Brereton Diaz telah mencipta rekod baharu untuk kebanyakan penampilan berturut-turut tanpa berada di pihak yang menang. Rentak ini adalah 18 perlawanan selepas kekalahan The Saints di tempat sendiri menentang United dan ia termasuk 11 kekalahan berturut-turut sekarang. Sememangnya ini termasuk tempoh pinjaman pemain Chile itu dengan Sheffield United musim lalu. Dia akan mempunyai peluang untuk memecahkan siri malang ini pada hujung minggu depan apabila Southampton menyambut kedatangan Ipswich Town.

Kemenangan 1-0 Nottingham Forest ke atas Liverpool adalah kemenangan pertama mereka di Anfield dalam tempoh 55 tahun, hasil jaringan cantik Callum Hudson-Odoi dari bahagian dalam tiang.

Gol kedua Manchester City dijaringkan oleh penjaga gol Ederson, menjadikan jumlah golnya dalam Liga Perdana Inggeris kepada empat. Ini lebih satu daripada Antony dari Manchester United (3).

Aston Villa mengutuk Everton untuk kejatuhan berturut – turut daripada 2-0 dengan bangkit dari ketinggalan untuk menang 3-2 di Villa Park . Walaupun Ollie Watkins mematahkan rekod tanpa jaringan permulaan musim ini dengan dua gol, Jhon Duranlah yang meraih sebahagian besar tajuk berita dengan gol hebat dari jarak 35 ela. Serangan ini bermakna, daripada lapan gol EPLnya untuk Villa, tujuh dijaringkan ketika dia keluar dari bangku simpanan.

Kami memulakan artikel dengan Haaland dan kami mengakhiri dengannya. Perlawanan menentang Brentford adalah yang ke-50 dalam semua pertandingan untuk City di Stadium Etihad. Dalam 50 penampilan ini dia telah menyumbang secara langsung kepada 70 gol, sama ada dengan menjaringkan atau membantu. Cukup cekap, kami berani katakan.

Share.
Leave A Reply