5 Pergerakan Terbesar dalam Liga Perdana pada Hari Tarikh Akhir

 

Dan bernafas.

 

Satu lagi hari tarikh akhir sudah lewat sekarang, dengan banyak tawaran menarik yang berlaku dan ada yang tidak. Dalam bahagian ini kami menganalisis pemindahan EPL paling penting yang berlaku semalam.

 

Anda boleh melawat halaman ini untuk imbasan penuh tentang apa yang berlaku.

Sterling ke Arsenal

Ini adalah yang terbesar yang diumumkan selepas tarikh akhir pada pukul 11 malam waktu UK, kerana perjanjian pinjaman telah dipersetujui untuk pemain sayap Chelsea itu untuk menghabiskan 2024/25 di utara London. Perjanjian ini tidak termasuk pilihan atau kewajipan untuk perjanjian tetap pada akhir tempohnya bersama The Gunners.

 

Langkah ini menyatukan semula Sterling dengan pengurus Arsenal, Mikel Arteta, yang merupakan pembantu Pep Guardiola selama tujuh tahun Sterling di Etihad.

Ugarte ke United

Satu langkah yang telah dikhabarkan sepanjang musim panas akhirnya dimeterai pada hari tarikh akhir. Pemain tengah PSG Manuel Ugarte akhirnya mendapat perpindahan ke Manchester United, di mana dia berharap dapat memberikan sedikit kemantapan di bahagian tengah. Yuran perpindahan difahamkan berjumlah £42.1 juta di hadapan, dengan tambahan £8.4 juta lagi berpotensi.

 

 

Inilah yang dikatakan lelaki itu sendiri mengenai perpindahan itu: “Ia adalah perasaan yang luar biasa untuk menyertai kelab sebesar ini; satu yang dikagumi di seluruh dunia. Projek yang dibincangkan oleh kepimpinan bola sepak dengan saya adalah sangat menarik; Manchester United adalah kelab yang bercita-cita tinggi dan saya seorang pemain yang bercita-cita tinggi.

 

“Keghairahan penyokong adalah sesuatu yang sangat penting bagi saya; Saya tahu betapa hebatnya peminat United dan saya tidak sabar untuk mengalami Old Trafford. Saya seorang yang sangat berazam untuk berjaya; Saya akan berkorban dan memberikan segalanya untuk rakan sepasukan saya. Bersama-sama kami akan berjuang untuk memenangi trofi dan mencapai tahap di mana kelab ini perlu berada.”

Nketiah ke Crystal Palace

Penyerang Arsenal Eddie Nketiah juga telah lama dikaitkan dengan penyingkiran dari Stadium Emirates, yang berlangsung semalam. Dia menyertai Palace dengan perjanjian lima tahun selepas Eagles membayar yuran permulaan £25 juta yang dilaporkan, ditambah lagi £5 juta sebagai tambahan.

 

Nketiah akan memakai baju nombor 9 untuk Palace dan dia mempunyai perkara berikut untuk berkata tentang perpindahan itu: “Sungguh menakjubkan untuk menandatangani untuk Crystal Palace – saya teruja untuk pergi. Setiap kali saya kembali ke London Selatan, ia sentiasa meletakkan senyum di wajah saya, jadi lebih baik untuk kembali ke rumah.”

Lacroix ke Crystal Palace

The Eagles adalah kumpulan yang sibuk semalam, turut mengesahkan ketibaan bek tengah Maxence Lacroix, juga dalam kontrak lima tahun, dari kelab Jerman Wolfsburg.

 

Selepas mengesahkan perpindahan yang dilaporkan bernilai £18 juta, Lacroix berkata: “Ia seperti impian untuk pemain bola sepak muda. Saya sangat gembira berada di sini dan tiba di pasukan yang bagus ini.

 

“Saya menyaksikan perlawanan terakhir Palace dan saya sangat gembira untuk jurulatih, kerana saya pernah bermain di bawahnya sebelum ini. Saya rasa ini masa yang sesuai untuk berpindah ke Liga Perdana.”

Andre kepada Wolves

Kita boleh berhujah bahawa Wolves telah melakukan sedikit rampasan kuasa dengan membawa masuk pemain tengah pertahanan Fluminense Andre, yang telah menjadi subjek minat daripada banyak kelab Liga Perdana musim lalu.

 

 

Pemain Brazil berusia 23 tahun itu menyertai Wolverhampton dalam perjanjian yang disebut-sebut bernilai £18.5 juta, dengan potensi tambahan £2.5 juta lagi. Bercakap mengenai rekrut terbaharu mereka, pengarah sukan kelab Matt Hobbs berkata: “Ia adalah salah satu yang saya fikir kami akan terlepas, jadi saya sangat teruja untuk dia datang dan menyertai kami.

 

“Dia baik dari segi fizikal dan kami fikir dia akan berkembang maju dalam Liga Perdana. Ia adalah pemain yang kami pilih dalam perjalanan – dia tidak datang kepada kami setelah memenangi trofinya semasa turun.”

Sancho ke Chelsea?

Walaupun beberapa cawangan terkemuka (termasuk BBC ) melaporkan perjanjian pinjaman telah selesai untuk pemain buangan Manchester United, Jadon Sancho untuk bermain untuk Chelsea musim ini, tiada pengesahan daripada mana-mana kelab pada masa berita ini ditulis.

 

Kami akan memerhatikan perkembangan di sini.

Share.
Leave A Reply