Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Liga Perdana musim 2024/25 mungkin telah bermula tetapi aktiviti perpindahan masih rancak. Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Perpindahan EPL

Ipswich Town kini sedang menghadapi pembaptisan api dalam penampilan pertama mereka dalam Liga Perdana sejak awal 2000-an, tetapi mereka menandatangani pemain dengan harapan untuk kekal dalam liga pada musim 2025/26. Pembelian terbaru mereka ialah penyerang Jack Clarke, yang tiba dari Sunderland. “Bercakap dengan Kieran McKenna benar-benar menjual kelab dan perjalanan yang sedang mereka lalui, serta apa yang mereka masih cuba capai, dan anda hampir bodoh jika anda tidak mahu melompat dengan cara yang telah berlaku. ,” kata Clarke pada pembentangannya. Pemain berusia 23 tahun itu merupakan pemain ke-10 Tractor Boys pada musim panas dan akan menyertai selama lima tahun ( laman web rasmi Ipswich Town ).

Penandatanganan Clarke oleh The Tractor Boys mungkin mencukupi selepas laporan muncul mengenai perjanjian mereka untuk Armando Broja hampir gagal. Penyerang Chelsea itu dijangka menghabiskan musim ini secara pinjaman di Ipswich Town tetapi kecederaan telah didedahkan semasa rawatan perubatannya di pasukan yang baru dinaikkan pangkat itu. Perubatan Broja mendedahkan tanda-tanda kecederaan Achilles tetapi kedua-dua kelab masih meneroka pilihan untuk perjanjian itu berlaku ( The Sun ).

Arsenal telah meminjamkan Fabio Vieira kembali ke FC Porto, kelab yang mereka beli. Pemain tengah Portugal itu ditandatangani dengan harga £34.3 juta menjelang musim 2022/23 tetapi kecederaan dan keputusan taktikal meletakkannya sebagai pemain sampingan. The Gunners telah pergi ke hadapan untuk menandatangani Mikel Merino dari Real Sociedad yang akan memberi kesan kepada masa permainan Vieira, yang bermakna jalan keluar perlu dicari untuk pemain berusia 24 tahun itu. Dia kini akan menyertai bekas kelabnya dan kembali menjelang musim 2025/26 dengan harapan untuk kembali ke dalam rancangan masa depan The Gunners ( Fabrizio Romano ).

Newcastle United telah meletakkan sasaran mereka kepada Mohamed Simakan dari Red Bull Leipzig ketika mengejar Marc Guehi menjadi lebih sukar. The Eagles tidak mahu kehilangan dua pertahanan mereka yang paling penting dalam satu tetingkap berikutan penjualan Joachim Andersen kepada Fulham dan membuat perjanjian untuk Guehi agak sukar untuk mengatasi garisan untuk Magpies. Akibatnya, pasukan St. James’ Park telah beralih ke tempat lain dan kini akan cuba menjadi broker perjanjian dengan Leipzig untuk Simakan ( Terperangkap Offside ).

Aston Villa dilaporkan menyasarkan Kieran Tierney pada hari-hari terakhir jendela perpindahan musim panas. Villa sudah pun beraksi dengan cukup baik dalam pasaran perpindahan setakat ini tetapi mahu menambah beberapa lagi pemain untuk membantu dengan kedalaman skuad sekarang mereka akan terlibat dalam Liga Juara-Juara UEFA. Tierney menghabiskan musim lalu secara pinjaman di Real Sociedad tetapi tidak boleh menjejaskan musim mereka kerana kecederaan. Villa mahu membawanya sebagai sandaran Lucas Digne ( The Sun ).

Manor Solomon akan menyertai Leeds United selepas selesai ujian perubatan. Pemain antarabangsa Israel itu mengalami kecederaan lutut penghujung musim pada Oktober 2023 dan Tottenham Hotspur bergerak ke hadapan tanpa dia, menyebabkan dia tiada laluan jelas kembali ke dalam skuad. Dia kini akan menghabiskan satu tahun dalam Kejohanan bersama Leeds United kerana dia ingin kembali ke tahap terbaiknya. Tiada pilihan beli termasuk dalam perjanjian itu, yang bermaksud bahawa ia adalah pinjaman lurus ( David Ornstein, The Athletic ).

Satu lagi pinjaman adalah untuk Kepa Arrizabalaga dari Chelsea dengan AFC Bournemouth menjadi kelab yang berminat kali ini. Berikutan tempoh sarat trofi di Real Madrid, pemain Sepanyol itu kini kembali menjadi pemain terbaik di Chelsea di mana dipercayai dia tidak mempunyai masa depan. Dia masih di bawah kontrak dengan The Blues sehingga Jun 2025 tetapi buat masa ini, dia nampaknya akan pergi ke Stadium Vitality untuk musim 2024/25 ( David Ornstein, The Athletic ).

 

Share.
Leave A Reply