Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Liga Perdana musim 2024/25 mungkin telah bermula tetapi aktiviti perpindahan masih rancak. Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Perpindahan EPL

Chelsea telah mengesahkan ketibaan Joao Felix dari Atletico Madrid dengan kontrak tujuh tahun. Yuran perpindahan yang dibayar oleh The Blues dipercayai sekitar £46.3 juta. Dia pernah bermain di Stamford Bridge secara pinjaman pada musim 2022/23. ( Pengumuman rasmi Chelsea )

Memeterai perjanjian untuk Felix bermakna Conor Gallagher akhirnya dibenarkan untuk melengkapkan perpindahannya ke Atletico Madrid selepas saga perpindahan yang berlarutan yang menyaksikannya pergi ke ibu kota Sepanyol itu dua kali. Produk akademi Chelsea menelan belanja Atletico sebanyak £36 juta. ( Pengumuman rasmi Chelsea )

Aston Villa telah mengumumkan bahawa penjaga gol Argentina, Emiliano Martinez telah menandatangani lanjutan kontrak, memberi komitmen kepada Villans sehingga 2029. Dia pada mulanya menyertai kelab itu pada 2020. ( Pengumuman rasmi Aston Villa )

West Ham telah menandatangani pemain tengah berusia 18 tahun Mohamadou Kante dari kelab divisyen dua Perancis, Paris FC. Dia akan kekal bersama kelab Paris itu secara pinjaman untuk musim ini sebagai sebahagian daripada perjanjian itu. ( Pengumuman rasmi West Ham )

Apabila sebuah pasukan mempunyai hampir empat dozen pemain senior dalam buku, mereka pasti akan mendapat banyak berita. Menurut The Times, Chelsea telah memaksa Raheem Sterling berlatih di laman sendiri sejak Jumaat dan kini turut memberikan jersi nombor 7nya kepada pemain baharu Pedro Neto sebagai isyarat yang lebih tegas untuk menolak pemain Inggeris itu keluar dari kelab.

Selepas terlepas Nico Williams, Barcelona mengintai perjanjian untuk mendapatkan penyerang Manchester United, Marcus Rashford, menurut laporan Daily Express. Walau bagaimanapun, perjanjian tidak dijangka akan dilakukan pada bulan ini, sebaliknya pada musim panas akan datang.

Fabrizio Romano berkata bahawa Al-Hilal telah membuat bidaan rasmi untuk pemain pertahanan Manchester City, Joao Cancelo.

Nottingham Forest difahamkan berada di ambang untuk bersetuju dengan bayaran dengan Arsenal untuk khidmat Eddie Nketiah. The Athletic memberitahu kami bahawa tawaran sebanyak £25 juta telah ditolak baru-baru ini, tetapi perbincangan berjalan dengan cara yang positif, kerana The Gunners berharap untuk menerima £30-35 juta untuk pemain mereka.

Seorang lagi pemain yang hampir terkeluar ialah bek tengah Liverpool, Sepp van den Berg, kerana Brentford dan Bayer Leverkusen berminat untuk mendapatkannya. Liverpool mahukan £20 juta sebagai pertukaran untuk pemain pertahanan Belanda itu dan difahamkan tegas mengenai jumlah itu. (90 minit)

Manchester City telah menemui pengganti Julian Alvarez selepas pemergiannya ke Atletico Madrid, dan ia adalah sesuatu yang mengejutkan. Juara EPL itu berminat dengan penyerang Celtic Glasgow, Kyogo Furuhashi. Pemain antarabangsa Jepun itu berminat untuk berpindah ke City. (The Athletic)

Diario Expreso mendakwa Liverpool berminat untuk mendapatkan pemain pertahanan tengah Bayer Leverkusen, Piero Hincapie. Tanda harga difahamkan ialah £42.5 juta dan terdapat banyak minat daripada Atletico Madrid, Bayern Munich, Manchester United dan Tottenham dalam perkhidmatannya.

Satu lagi penyingkiran dari Chelsea mungkin ialah Ben Chilwell, yang telah ditawarkan ke Manchester United selepas dimaklumkan bahawa dia bebas meninggalkan Stamford Bridge. (talkSPORT)

Daripada wartawan Itali Alfredo Pedulla kita mengetahui bahawa Ademola Lookman berada dalam radar Arsenal dan Liverpool ketika dia menghampiri pintu keluar Atalanta. The Gunners bersedia untuk membuat tawaran pemain-plus-tunai sebanyak £42.5 juta dan Jakub Kiwior, tetapi pasukan Itali itu sedang mencari bayaran yang lebih hampir kepada £60 juta.

Newcastle dikatakan berminat dengan pemain tengah Olympiacos, Santiago Hezze, menurut wartawan Gaston Edul.

Aston Villa mungkin akan berpindah untuk penyerang Crystal Palace Jean-Philippe Mateta, yang dilaporkan terbuka untuk meninggalkan Eagles. (Express)

Share.
Leave A Reply