Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

 

Liga Perdana musim 2024/25 mungkin telah bermula tetapi aktiviti perpindahan masih giat dijalankan. Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Perpindahan EPL

Crystal Palace masih dalam bahaya kehilangan Marc Guehi kepada Newcastle United. The Magpies berazam untuk mendapatkan pemain antarabangsa Inggeris itu dan masih berbincang dengan Eagles mengenai pemain pertahanan itu, yang kemasyhurannya menjadi salah satu kisah hebat dalam dua musim terakhir dalam bola sepak papan atas Inggeris. Dijangkakan bahawa rundingan itu akan diteruskan sehingga perjanjian dicapai kerana Newcastle percaya Guehi adalah satu-satunya pemain yang hilang dalam pasukan mereka ( Fabrizio Romano untuk Caught Offside ).

Di London Utara, terdapat pemain pertahanan yang boleh berguna kepada Magpies jika mereka tidak dapat mendapatkan Guehi, namun tiada hubungan antara kedua-dua pihak. Pemain pertahanan itu ialah pemain antarabangsa Poland Jakub Kiwior, yang telah digantikan dalam skuad oleh Riccardo Calafiori dan kembalinya pemain Belanda Jurrien Timmer ke dalam pasukan berikutan pemberhentian kecederaan selama semusim. Laporan menunjukkan bahawa dia akan mencari perpindahan ke tempat lain selepas jatuh ke bawah perintah ( Fabrizio Romano untuk Caught Offside ).

Masih di London, West Ham United sedang mencari untuk membawa masuk Tammy Abraham, yang masanya di AS Roma secara tidak rasmi telah berakhir. Giallorossi membawa masuk penjaring terbanyak LaLiga Artem Dovbyk untuk menggantikan Romelu Lukaku dan Abraham, yang bermain biola kedua kepada pemain Belgium itu walaupun dua musim pertama yang baik, akan kekal sebagai pilihan sandaran. Bekas pemain Chelsea itu akan pergi akibatnya, dan The Hammers berada dalam kedudukan terbaik untuk menandatanganinya sebelum jendela perpindahan musim panas berakhir dalam beberapa minggu ( Gazzetta dello Sport ).

West Ham bersedia menerima £1.2 juta daripada Manchester City untuk ejen percuma Diving Mubamba. The Hammers akan menerima bayaran ini sebagai pampasan untuk membangunkan pemain itu sejak dia berusia lapan tahun, walaupun pemain itu tidak lagi berada di dalam buku mereka. Pemeriksaan perubatan Mubamba telah dijadualkan dan ini akan menyaksikan penyerang berusia 19 tahun itu akhirnya memperoleh kontrak senior pertamanya ketika dia ingin memulakan karier bola sepak teratasnya ( MEN ).

City, sementara itu, terus mencari cara untuk menurunkan João Cancelo, yang satu-satunya matlamatnya adalah untuk kembali ke Barcelona berikutan tempoh pinjaman pada 2023/24. Mereka mahukan €25 juta untuk pemain pertahanan itu tetapi Barcelona mahukan pinjaman dengan pilihan untuk membeli musim depan dengan harga €20 juta. Akibatnya, City telah mendekati beberapa pasukan Itali untuk memasarkan pemain tersebut. Cancelo dipercayai akan melakukan semua yang dia boleh untuk menjadi perantara perjanjian antara Barça dan City supaya saga itu boleh berakhir dalam beberapa minggu akan datang ( MEN ).

Liverpool telah memulakan musim 2024/25 dengan cemerlang di bawah pengurus baharu Arne Slot tetapi mereka kekal sebagai satu-satunya pasukan teratas di Eropah yang tidak menandatangani sebarang pemain. Terdapat rundingan perpindahan yang sedang berjalan, bagaimanapun, dengan laporan mendakwa bahawa satu perjanjian akan diselesaikan sekurang-kurangnya sebelum akhir jendela musim panas. Pemain yang dikaitkan dengan kelab itu termasuk penjaga gol dari Georgia, Giorgi Mamardashvili, yang dipercayai akan masuk terlebih dahulu sebagai pengganti Caoimhin Kelleher yang dijangka meninggalkan kelab itu musim ini, dan kemudiannya merupakan pemain bawahan kepada Alisson Becker yang akan diambil alih. dari pada musim-musim yang akan datang. The Reds juga mempunyai Takefusa Kubo dari Real Sociedad dan Gonzalo Ignacio dari Sporting CP, yang dipercayai sebagai pengganti Joe Gomez berkat keinginan pemain antarabangsa England itu untuk meninggalkan Anfield (Liverpool Echo).

Share.
Leave A Reply