Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Musim Bermula Hari Ini!

Liga Perdana 2024/25 sudah tiba, dengan segalanya bermula malam ini dalam perlawanan pembukaan antara Manchester United dan Fulham (8 malam)

Sabtu akan menyaksikan enam perlawanan berlangsung, bermula dengan Ipswich menjadi tuan rumah Liverpool (12:30 PM). Terdapat empat pertembungan pada pukul 3 petang – Arsenal lwn Wolves, Everton lwn Brighton, Newcastle lwn Southampton dan Nottingham lwn Bournemouth, manakala sepak mula lewat mempertemukan West Ham menentang Aston Villa pada jam 5:30 petang.

Perlawanan hari Ahad ialah Brentford vs Crystal Palace pada pukul 2 petang dan Chelsea melayan Manchester City pada pukul 4:30 petang dalam pertembungan tajuk hari pertama perlawanan.

Pusingan pertama perlawanan ini berakhir pada petang Isnin dengan pertemuan Leicester dan Tottenham (8 malam) di Stadium King Power.

Jangan terlepas pratonton dan laporan EPLNews untuk setiap 380 perlawanan musim ini!

Ed Sheeran Membeli Pegangan Ipswich

Pemuzik Inggeris Ed Sheeran telah memperoleh 1.4% bahagian dalam kelab kegemarannya, Ipswich Town. Seperti yang berlaku, dia dijadualkan menjadi pelabur pasif dan tidak menyertai lembaga pengarah kelab.

Dia telah menjadi penaja baju Ipswich sejak 2021 dan sebagai pemilik minoriti kini memberikannya akses ke kotak eksekutif di Stadium Portman Road.

“Saya sangat teruja untuk membeli sebahagian kecil daripada kelab bola sepak kampung halaman saya,” kata Sheeran dalam satu kenyataan kelab. “Adalah impian mana-mana peminat bola sepak untuk menjadi pemilik kelab yang mereka sokong, dan saya berasa amat bersyukur dengan peluang ini.”

Perpindahan EPL

Bournemouth bersedia untuk menggantikan Dominic Solanke dengan penyerang Porto Evanilson dalam perjanjian rekod kelab £31.5 juta (tambah £8.5 juta sebagai tambahan), menurut laporan dari ESPN.

Kelab Itali Napoli kini sedang berunding dengan Manchester United mengenai perjanjian pinjaman untuk Scott McTominay. Napoli lebih suka perpindahan pinjaman kerana harga yang diminta £30 juta untuk perpindahan tetap dianggap terlalu banyak untuk situasi semasa mereka. (The Times)

Pemain tengah Manchester City, Kalvin Phillips hampir meninggalkan juara itu secara pinjaman kepada Ipswich yang baru dinaikkan pangkat. Fabrizio Romano melaporkan bahawa dia lulus ujian perubatan pada malam Khamis dan pengumuman rasmi akan dibuat pada hujung minggu.

Akhbar Sepanyol El Diario Vasco mendakwa bahawa Liverpool sedang menyediakan satu tawaran terakhir untuk pemain tengah Real Sociedad, Martin Zubimendi. Dan dalam berita lain yang melibatkan kedua-dua kelab, Tutto Juve melaporkan bahawa walaupun The Reds berminat dengan Takefusa Kubo, dia juga lebih mahu kekal bersama Sociedad.

Football Insider melaporkan bahawa Manchester United telah memaklumkan kepada Christian Eriksen bahawa dia perlu mencari kelab baru pada musim panas ini.

Corriere dello Sport mengatakan bahawa Aston Villa mungkin bersedia untuk membayar klausa pelepasan £37 juta penyerang Chelsea Romelu Lukaku, yang jauh lebih tinggi daripada £21 juta yang ditawarkan Napoli kepada The Blues.

Sasaran Liverpool Goncalo Inacio mungkin tersedia pada harga yang lebih rendah daripada yang dilaporkan pada awalnya. Walaupun dia mempunyai klausa pelepasan £51 juta dalam kontraknya dengan Sporting, kelab Portugal itu mungkin membenarkan dia pergi dengan harga £38 juta. (Wahai Jogo)

Di tengah-tengah masih banyak minat daripada Arsenal dan Manchester City di Bruno Guimaraes, Newcastle telah menyatakan dengan jelas bahawa mereka tidak bersedia untuk menjualnya begitu lewat pada jendela perpindahan. (GIVEMESPORT)

The Athletic melaporkan bahawa Chelsea telah menetapkan harga £60 juta untuk pemain sayap Noni Madueke.

Sementara mengenai perkara Chelsea, HITC mendakwa bahawa terdapat keyakinan yang semakin meningkat mengenai penyelesaian perjanjian untuk Joao Felix dari Atletico Madrid, bermakna Conor Gallagher kemudiannya akan dibenarkan menyertai kelab Sepanyol itu.

Manor Solomon dari Tottenham dijangka akan meninggalkan kelab itu secara pinjaman sebelum tamat jendela perpindahan, menurut laporan dari Evening Standard.

Share.
Leave A Reply