Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Perpindahan EPL

Chelsea tidak berputus asa untuk mendapatkan Victor Osimhen . The Blues sedang menyelesaikan perjanjian untuk Samu Omorodion , yang baru sahaja memenangi pingat emas Sukan Olimpik bersama Sepanyol di Perancis tetapi kehadiran pemain muda itu serta Nicolas Jackson dan Marc Guiu tidak menghalang kelab itu daripada merancang untuk menjadikan penyerang Nigeria itu pilihan pertama mereka untuk musim 2024/25. Walau bagaimanapun, yuran perpindahannya terus menjadi masalah, tetapi mereka belum memutuskan hubungan dengan semua pihak yang diperlukan. ( Podcast Athletic FC )

Chelsea telah bersetuju dengan perjanjian £54 juta untuk menandatangani pemain sayap Wolverhampton Wanderers Pedro Neto. The Blues bukanlah antara kelab yang dikaitkan dengan pemain antarabangsa Portugal itu yang menjadikan perpindahan ini sesuatu yang mengejutkan, malah untuk peminat kelab itu. Ini menimbulkan dilema semacam untuk Arsenal, yang akan berasa seperti mereka telah ditarik permaidani dari bawah mereka. Bekas pemain muda Braga itu akan menjalani pemeriksaan perubatannya dalam beberapa hari akan datang dan akan menandatangani kontrak jangka panjang di Stamford Bridge. ( Fabrice Hawkins )

Wolves pula telah mengenal pasti pemain muda Ajax Carlos Forbes sebagai pengganti segera Neto ( Fabrizio Romano ). The Old Gold sudah pun berbincang dengan orang Forbes dan Ajax mengenai perjanjian yang akan menyaksikan pemain muda Portugal itu kembali ke England hanya setahun selepas meninggalkan negara itu – tepatnya akademi Man chester City – untuk bola sepak pasukan utama biasa. De Godenzonen membayar sekitar £18 juta kepada City untuk tandatangannya dan menandatanganinya dengan perjanjian lima tahun. Pemain berusia 20 tahun itu bernilai sekitar £6 juta, yang menjadikannya pilihan murah untuk Wolves.

Manchester United sedang berbincang dengan Mario Hermoso , bekas pertahanan Atlético de Madrid yang kini menjadi ejen bebas ( Maximo de la Cruz Ramirez Ramirez ). ” Man Utd telah memulakan hubungan rasmi dengan Mario Hermoso , bekas pemain Atletico Madrid,” tulis wartawan itu melalui akaun X (dahulunya Twitter). Buat masa ini, rundingan sedang di peringkat awal dan kita perlu melihat bagaimana ia berkembang. Pemain pertahanan itu meminta gaji kasar €6 juta dan kontrak tiga tahun.” Adalah dipercayai bahawa dia dilihat sebagai pembetulan segera untuk kekosongan bahawa kecederaan Leny Yoro akan pergi dan bahawa ia tidak akan menghalang tawaran untuk Jarrad Branthwaite dan Matthijs De Ligt .

West Ham United akhirnya berjaya menembusi halangan untuk mendapatkan Aaron Wan- Bissaka . The Hammers mengesahkan menandatangani Jean-Claire Todibo yang datang menggantikan Kurt Zouma lebih awal ( Sky Sports ) dan kini, mereka kelihatan bersedia untuk mengalu-alukan sasaran jangka panjang ke Stadium London sebagai Julen Lopetegui terus membina skuad Hammers pertamanya. Didakwa gaji adalah salah satu sebab Wan- Bissaka teragak-agak untuk berpindah ke London Timur tetapi kedua-dua kelab kini membincangkan pakej yang akan menyaksikan dia mendapat pampasan untuk pengurangan gaji yang akan diambilnya apabila dia menandatangani sebagai pemain West Ham. ( ExWHUEemployee )

Eddie Nketiah telah bersetuju untuk menyertai Roberto De Zerbi di Olympique de Marseille dan Arsenal bersedia untuk membenarkan perjanjian itu. Nketiah , 25, telah bersetuju dengan syarat peribadi dengan Marseille, yang telah menolak tawaran penyerang itu pada masa lalu. The Gunners kini lebih terbuka untuk membiarkan penyerang itu pergi dan malah mencadangkan Marseille membawanya secara pinjaman dengan pilihan untuk membeli pada musim 2025/26. Jika ini tidak memihak kepada kelab Perancis, mereka mempunyai pilihan untuk membayar £25.7 juta, yang merupakan penilaian The Gunner terhadap pemain itu. Marseille kini sedang menilai tawaran mereka kepada Arsenal. ( The Athletic )

 

Share.
Leave A Reply