Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Craig Shakespeare Meninggal Dunia

Bekas pengurus Leicester City, Craig Leicester meninggal dunia semalam pada usia 60 tahun. Keluarganya mengeluarkan kenyataan dengan mengatakan: “Dengan sangat sedih kami mengumumkan pemergian Craig Shakespeare, “SHAKEY”. Craig meninggal dunia dengan aman pagi ini di rumah. dikelilingi oleh keluarganya.

“Walaupun keluarga amat berbangga dengan pencapaian bola sepaknya sebagai pemain dan jurulatih, kepada kami, keluarganya, dia akan sentiasa menjadi suami, bapa, anak, abang dan bapa saudara yang penyayang dan disayangi. Kehilangan itu amat mendukacitakan kami semua dan kami akan meminta privasi diberikan pada masa yang amat sukar ini sambil kami cuba untuk menerima, dan berduka, kehilangan orang yang sangat istimewa.

“Keluarga ingin mengucapkan terima kasih dan mengiktiraf banyak doa dan ucapan selamat yang dihantar dalam beberapa bulan sukar yang lalu, kebanyakannya tidak dapat kami balas tetapi semuanya bermakna untuk Craig dan keluarga.”

Selain daripada kerjaya bermain yang menjangkau lebih 500 perlawanan untuk pasukan seperti Walsall, West Bromwich Albion dan Grimsby antara pasukan lain, beliau adalah penolong pengurus Leicester semasa musim ajaib mereka 2015-16. Shakespeare kemudian mengambil alih pasukan itu selepas pemecatan Claudio Ranieri pada musim berikutnya, membimbing pasukan melalui sebahagian daripada kempen Liga Juara-Juara mereka.

Semua orang di EPLNews mengucapkan takziah kepada keluarga, rakan dan peminat Craig Shakespeare.

Perpindahan EPL

Nottingham Forest telah melengkapkan tandatangan Jota Silva dari Vitoria de Guimaraes. Penyerang berusia 25 tahun itu telah menandatangani perjanjian empat tahun dengan Tricky Trees dan bayarannya difahamkan berjumlah £5.9 juta, berpotensi meningkat kepada £10.2 juta dengan tambahan. ( Pengumuman rasmi Nottingham Forest )

Crystal Palace telah mengumumkan kembalinya Ismaila Sarr dalam Liga Perdana dari Olympique Marseille dengan kontrak lima tahun. Sarr telah bermain untuk Watford dalam liga teratas Inggeris selama dua musim dan kini menyertai Palace dengan bayaran yang dipercayai sekitar £12.5 juta. ( Pengumuman rasmi Crystal Palace )

Dalam satu lagi berita perpindahan yang disahkan, pendatang baharu Liga Perdana, Ipswich Town telah menandatangani pemain pertahanan kiri berusia 31 tahun Conor Townsend dari West Bromwich Albion dengan kontrak dua tahun. Yuran yang dikhabarkan berjumlah £750,000. ( Pengumuman rasmi Ipswich )

Menurut Sky Sports, Arsenal terus memikirkan cara terbaik untuk mendapatkan pembelian pemain tengah Real Sociedad, Mikel Merino. Perlu diingat bahawa dia kini telah memasuki tahun terakhir kontraknya dengan kelab Sepanyol itu dan semua pihak yang terlibat berminat untuk memeterai perjanjian. Fabrizio Romano berkata bahawa syarat peribadi antara Merino dan The Gunners telah dipersetujui, jadi kini bayaran perpindahan perlu diselesaikan, dengan Sociedad berharap untuk menerima sekurang-kurangnya £25 juta untuk pemain mereka.

West Ham sedang bekerja keras dalam dua bidang pada masa ini, menurut Sky Sports. Mereka masih dalam rundingan dengan Manchester United mengenai yuran dan struktur pembayaran untuk perjanjian membawa Aaron Wan-Bissaka ke timur London, manakala syarat peribadi tidak dijangka menjadi isu kerana pemain itu berminat untuk berpindah. Ia adalah situasi yang hampir sama dalam usaha Hammers untuk mendapatkan penyerang Borussia Dortmund, Niclas Fullkrug, yang mahu perpindahan itu berlaku juga, tetapi West Ham bersedia untuk pergi jika kewangan tidak betul.

Bercakap tentang Manchester United, mereka mungkin mempunyai peluang yang lebih baik untuk akhirnya menandatangani Manuel Ugarte dari PSG. Disebabkan perkembangan baharu yang akan menyaksikan pihak Perancis menandatangani perjanjian dengan Benfica untuk Joao Neves, mereka kini terbuka kepada idea untuk meminjamkan Ugarte untuk musim ini. Tangkapannya ialah mereka berazam untuk mendapatkan semula sebanyak mungkin daripada £50.6 juta yang mereka bayar kepada Sporting untuk pemain Uruguay itu musim panas lalu, jadi PSG mahukan bayaran pinjaman yang besar dan “pilihan pembelian yang tinggi” selepas musim 2024-25. (L’Equipe)

Share.
Leave A Reply