Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

 

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Liga Perdana Menyertai Tuntutan

Liga Perdana telah menyertai liga Eropah yang lain dalam tindakan undang-undang terhadap FIFA berhubung kelebihan muatan kalendar bola sepak. Entiti global itu dituduh “penyalahgunaan penguasaan”.

 

Entiti kolektif ‘Liga Eropah’, terdiri daripada 31 ahli, mendakwa bahawa FIFA tidak menghiraukan kebajikan pemain dan menurunkan nilai pertandingan. FIFPRO, persekutuan yang mewakili pemain bola sepak profesional, bersama-sama memfailkan tuntutan mahkamah.

 

Jerami pepatah yang mematahkan punggung unta dan menghasut tindakan undang-undang ini adalah format baharu Piala Dunia Kelab, anjuran FIFA, yang akan menyaksikan pengembangan daripada tujuh kepada 32 pasukan dari edisi tahun depan.

Perpindahan EPL

Sky Sports melaporkan bahawa Fulham akan kembali dengan tawaran yang lebih baik untuk pemain tengah Arsenal, Emile Smith Rowe selepas tawaran pertama mereka ditolak. Masih terdapat perbincangan dalaman di Craven Cottage tentang membuat tawaran untuk pemain Manchester United Scott McTominay dan pemain tengah Fluminense Andre.

 

Mengenai Emile Smith Rowe, Mirror memberitahu kami bahawa Arsenal hanya akan melepaskannya jika dia mendesak untuk berpindah dan ada tawaran yang baik untuknya.

 

 

Chelsea telah membuat pendekatan untuk penjaga gol Villarreal, Filip Jörgensen. Klausa pelepasannya difahamkan berjumlah £33.6 juta, yang disertakan dalam kontrak baharu yang ditandatanganinya bersama kelab Sepanyol itu bulan lalu. (The Athletic)

 

Saluran Itali AreaNapoli mendakwa bahawa Tottenham sedang mempertimbangkan untuk menandatangani bek tengah Mario Hermoso selepas kontraknya dengan Atletico Madrid telah tamat pada akhir Jun.

 

Ketika Arsenal semakin hampir untuk menandatangani Riccardo Calafiori dari Bologna, mereka difahamkan menjangkakan Oleksandr Zinchenko dan Kieran Tierney akan meninggalkan kelab itu pada musim panas ini. (TEAMtalk)

 

Bournemouth sedang berunding dengan Juventus untuk mendapatkan pemain pertahanan Dean Huijsen, kerana pemain berusia 19 tahun itu telah diketepikan daripada jelajah pramusim Juve di Jerman di tengah-tengah peningkatan minat daripada pelbagai kelab Eropah. (Sukan Langit)

 

Wartawan Sepanyol Roberto Gomez berkata bahawa Chelsea adalah kelab terbaru menyertai perlumbaan untuk pemain tengah Real Sociedad, Mikel Merino. Arsenal, Atletico Madrid dan Barcelona juga sedang memantau keadaannya.

 

Daripada Daily Mail kita mengetahui bahawa Manchester City sedang berbincang dengan Borussia Dortmund mengenai perjanjian untuk pemain pertahanan kanan Yan Couto. Juara EPL itu mungkin akan menerima tawaran £25 juta tidak lama lagi untuk pemain yang menghabiskan musim lalu secara pinjaman di Girona.

 

Newcastle telah membuat keputusan untuk menjual Kieran Trippier musim panas ini, kerana dia hanya mempunyai satu tahun lagi dalam kontraknya dan terdapat sekurang-kurangnya dua kelab Liga Pro Saudi berminat dengannya. (Gema Utara)

Share.
Leave A Reply