Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

 

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Perpindahan EPL

Aston Villa telah mengesahkan menandatangani Amadou Onana dari Everton. Pemain berusia 22 tahun itu menyertai mereka dalam perjanjian yang dilaporkan bernilai £50 juta. ( Pengumuman rasmi Aston Villa )

 

Chelsea telah menandatangani pemain pertahanan kiri remaja Caleb Wiley dari Atlanta United dengan kontrak enam tahun. Yuran perpindahan dikhabarkan sekitar £8.5 juta. ( Pengumuman rasmi Chelsea )

 

Pierre-Emile Højbjerg telah meninggalkan Tottenham untuk menyertai Olympique Marseille dengan perjanjian pinjaman awal yang termasuk kewajipan untuk membeli pemain itu pada harga £17 juta tahun depan. ( Pengumuman rasmi Tottenham )

 

Pengurus Manchester City, Pep Guardiola telah mengumumkan secara terbuka bahawa Kevin De Bruyne tidak akan pergi ke Arab Saudi pada musim panas ini. (Sukan Langit)

 

 

Khabar angin Takefusa Kubo kepada Liverpool semakin meningkat, apabila pemain tengah Reds dan rakan sepasukan antarabangsa Kubo, Wataru Endo menyebut nama pemain sayap Real Sociedad itu sebagai pengganti Mohamed Salah dalam temu bual dengan saluran Jepun ABEMA Sports Time.

 

Selain kemungkinan perjanjian untuk Manuel Ugarte, terdapat laporan mengenai lebih banyak hubungan antara Manchester United dan PSG, kerana kelab Perancis itu berminat dengan Jadon Sancho dan Bruno Fernandes, menurut L’Equipe.

 

Bek tengah Chelsea Malang Sarr tidak lama lagi boleh meninggalkan kelab itu melalui penamatan kontrak, manakala Foot Mercato mendakwa bahawa pemain itu telah bersetuju untuk menyertai pasukan Perancis, Lens.

 

ESPN mengatakan bahawa Manchester City hanya akan menganalisis tawaran melebihi £40 juta untuk Ederson, di tengah-tengah banyak minat terhadapnya dari pasukan Liga Pro Saudi sepanjang musim panas. Dan daripada Sky Sports Italy, kita belajar bahawa, jika Ederson pergi, City akan cuba menggantikannya dengan penjaga gol PSG Gianluigi Donnarumma.

 

Dan semasa mengenai subjek City, Daily Star memberitahu kami bahawa mereka tidak berputus asa terhadap pemain tengah Newcastle Bruno Guimaraes, selepas mereka dikaitkan dengannya sebelum ini. Walau bagaimanapun, sementara Magpies menilai pemain Brazil itu pada £100 juta, City tidak bersedia untuk memenuhi harga itu, tetapi mereka percaya persetujuan boleh dicapai dengan tawaran pemain-pinjaman-tambah tunai sebanyak £80 juta dan pinjaman untuk sama ada Rico Lewis atau Oscar Bobb.

 

 

Sky Sports Germany melaporkan bahawa Manchester United dan West Ham boleh bertelagah mengenai perpindahan bek kiri Bayern Munich Noussair Mazraoui pada musim panas ini. Pihak Bavaria akan berpisah dengan pemain itu dengan harga kira-kira £19 juta.

 

Penyerang Arsenal Eddie Nketiah telah bersetuju dengan syarat peribadi dengan Olympique Marseille kerana dia mencari lebih banyak masa bermain, menurut L’Equipe.

 

Fabrizio Romano melaporkan bahawa Everton merancang untuk menawarkan perjanjian baharu kepada Jarrad Branthwaite dalam usaha menghalang perpindahannya ke Manchester United.

 

Gazzetta dello Sport menjangkakan perpindahan bek tengah Bologna, Riccardo Calafiori ke Arsenal akan diumumkan tidak lama lagi, kerana perjanjian £42 juta sedang dimuktamadkan.

 

Malah menjelang perpindahan untuk Kubo, outlet Sepanyol SPORT berkata bahawa pemain pertama Arne Slot yang bertanggungjawab ke atas Liverpool mungkin adalah penjaga gol Real Madrid, Andriy Lunin.

Share.
Leave A Reply